آموزش موضوعات سواد رسانه‌ای به سفیران سلامت در معاونت بهداشت

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت: سفیران سلامت پیرامون موضوعات سواد رسانه‌ای، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

 رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت: سفیران سلامت پیرامون موضوعات سواد رسانه‌ای، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.  ,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، سفیران سلامت در زمینه موضوعات سواد رسانه‌ای آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت با اشاره به این موضوع گفت: از آنجا که سواد رسانه‌ای یکی از الزامات آگاهی و سواد در عصر حاضر به شمار می‌رود، ما همیشه به آموزش سفیران سلامت و رابطان بهداشت در این زمینه توجه داشته‌ایم و اینک به مناسبت فرارسیدن هفته سواد رسانه ای و اطلاعاتی (2 تا 9 آبان) می‌کوشیم با تولید محتواهای آموزشی تمرکز بیشتری بر موضوع داشته باشیم.
وی افزود: به عنوان نمونه «حفاظت از اطلاعات شخصی» یکی از موضوعات اصلی در سواد رسانه‌ای در حیطه فضای مجازی است که گروه ما با تولید و انتشار یک کلیپ سعی کرده سفیران سلامت را نسبت به چگونگی آن آگاه سازد. این کلیپ هم اکنون در سایت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران قابل مشاهده است.  کلیپ 14توصیه حفاظت برخط.mp4                                                                              

دکتر امینی با اشاره به شعار این هفته «پرورش اعتماد، ضرورت سواد رسانه ای و اطلاعاتی» گفت: انتشار اطلاعات نادرست و سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌ها شود و ما در همه‌گیری کرونا در مورد بعضی اطلاعات نادرست و غیرعلمی، شاهد این اتفاق بودیم؛ بنابراین ضروریست که همکاران گرامی به ویژه مراقبان بهداشت که در صف اول ارائه خدمت و آموزش به مردم هستند بر اعتمادسازی از طریق انتشار محتواهای صحیح و موثق علمی و در عین حال ساده و قابل درک برای مردم توجه و دقت نظر کافی داشته باشند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *