برگزاری ژورنال کلاب با موضوع بیماریهای اتوایمون سیستمیک و درمانهای ضد روماتیسمی در مرکز آموزشی درمانی بهارلو

ژورنال کلاب با موضوع بیماریهای اتوایمون سیستمیک، درمانهای ضد روماتیسمی، خطر عفونت کووید ۱۹ و نتیجه نهایی آنها در سالن آمفی تئاتر بیمارستان بهارلو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان بهارلو، روز چهارشنبه 22 مرداد 99، ژورنال کلاب با موضوع بیماریهای اتوایمون سیستمیک، درمانهای ضد روماتیسمی، خطر عفونت کووید ۱۹ و نتیجه نهایی آنها در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که با هدایت دکتر ساسان فلاحی، عضو هیات علمی روماتولوژی و با حضور جمعی از اعضا هیئت علمی، اساتید، متخصصان و فراگیران رشته پزشکی برگزار شد، محمد رضا کروبی، اینترن داخلی به تشریح مکانیزمهای پاتوفیریولوژیک بیماری کووید 19 پرداخت.
در ادامه خلاصه ای از مطالعات و شواهد موجود مربوط به خطر و پیامد های ابتلا به کووید 19 در بیماران اتوایمون و بیماران روماتولوژی ارائه گردید.
کروبی، سپس براساس این شواهد میزان استفاده از داروهای ضدروماتیسمی و داروهای بیولوژیک و ادغام کارآزمایی های بالینی در مورد این موضوع در افراد با درگیری شدید ریوی مبتلا به کووید 19 را  مطرح و داروهای مختلف از این دسته را مورد بحث قرار داد.
جلسه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *