بازدید رئیس دانشگاه از نمایشگاه خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی

دکتر قناعتی: رسانه، چشم نظارت گر سازمان است؛ اقدامات سینا رسانه منجر به بهتر دیده شدن دستاوردهای دانشگاه در داخل و خارج از کشور شده است

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی و گفت و گو با اهالی رسانه گفت: رسانه، چشم نظارت گر سازمان است؛ اقدامات سینا رسانه منجر به بهتر دیده شدن دستاوردهای دانشگاه در داخل و خارج از کشور شده است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، باتوجه به برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی از 29 بهمن تا 2 اسفند 1402، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با همراهی دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، سه شنبه یکم اسفندماه از نمایشگاه بازدید کرد و با حضور در غرفه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبرگزاری های مهر، آنا، ایسنا، ایلنا، ایرنا، SNN، قدس، شهدای دفاع مقدس، اقتصاد ایران، روزنامه همشهری و پایگاه خبری حیات و دیگر غرفه ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 دکتر قناعتی دستاوردهای دانشگاه در این دوره مدیریتی را تشریح کرد گفت: از آغاز این دوره برنامه جامعی تدوین شده و با همکاری تیم مجرب مدیریتی دانشگاه اجرا می شود. 

 رئیس دانشگاه یکی از این دستاوردهای دانشگاه  را  در تحول رسانه ای دانست و گفت: به همت دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه تحولات خوبی در زمینه رسانه و کسب جایگاه مرجعیت رسانه ای صورت گرفته است و مجموعه این اقدامات منجر به بهتر دیده شدن دستاوردهای دانشگاه در داخل و خارج از کشور شده است.

 دکتر قناعتی نقش سینا رسانه دانشگاه را فراتر از اطلاع رسانی صرف بیان کرد و گفت: با کمک رسانه دانشگاه، دایره ارتباطی دانشگاه گسترش یافته و موفق شدیم خیرین سلامت را جذب و کمک های قابل توجهی را دریافت کنیم.

 رئیس دانشگاه یکی از نقش های سینا رسانه را رصد وعده های مسئولان دانشگاه دانست و گفت: سخنان مدیران دانشگاه در مصاحبه با سینا رسانه ثبت و به نوعی امکان رصد وعده هایی که مدیران می دهند فراهم می شود.

 دکتر قناعتی رسانه را چشم نظارت گر سازمان توصیف کرد و گفت: سینا رسانه دانشگاه نیز چنین رسالتی برعهده دارد و این تحولات مرهون تلاش های دکتر ترابی و تیم روابط عمومی است که جادارد از آنان تشکر کنم.

 رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای حوزه بهداشت دانشگاه اشاره کرد و گفت: در مراکز جامع سلامت دانشگاه خدمات سلامت جسمی و روانی به جمعیت تحت پوشش دانشگاه ارایه می شود. الگوی ارایه خدمات سلامت روان دانشگاه در قالب برنامه سراج، مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته تا برای سلامت روان جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

 دکتر قناعی یکی از دغدغه های دانشگاه را فعالیت در عرصه مسئولیت اجتماعی بیان کرد و گفت: برای یک میلیون خانوار تحت پوشش دانشگاه پرونده سلامت تشکیل و اطلاعات جامعی از بیماری ها و آسیب های اجتماعی این خانوارها جمع اوری شده و متناسب با نیاز هریک از خانوارها اقداماتی درحال انجام است. اخیرا نیز برای حمایت از کودکان کار درحال برنامه ریزی ایجاد مرکز جامع سلامت و مدرسه بهیاری هستیم.

 رئیس دانشگاه با اشاره به اقدامات برجسته حوزه درمان گفت: در عرصه درمان افزون بر بکارگیری روش های نوین درمانی به همت اساتید برجسته دانشگاه،  نظارت بر عملکرد بیمارستان ها نیز فراهم شده و کارنامه عملکرد پزشکان به آنان اعلام می شود.  این نظارت باعث مدیریت بهینه نیروی انسانی و همچنین فعالیت براساس استانداردهای دانشگاه می شود.

 دکتر قناعتی در توضیح رشد فعالیت های پژوهشی دانشگاه گفت: از ابتدای این دوره مدیریتی، توزیع عادلانه بودجه پژوهشی در دستور کار قرار گرفته و محققان به سمت  تولید محصول و تحقیقات کاربردی و موثر برای جامعه تشویق شدند و نتیجه این اقدامات منجر به تولید بیش از 180 محصول فناورانه و همچین داروهای جدید  و رشد 20 درصدی تولید مقالات علمی با همکاری اساتید بین المللی شده است. 

 رئیس دانشگاه با اشاره به راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین عراق برای نخستین بار در طول تاریخ کشور گفت: درحال حاضر 600 دانشجوی پزشکی در این دانشگاه تحصیل می کنند و با سرمایه گذاری خوبی که کشور عراق داشته بیمارستان مجازی برای اموزش بهتر  علوم پایه تاسیس شده و دانشجویان در فضای شبیه سازی شده اموزش با کیفیت تری را دریافت می کنند و امیدواریم امکان چنین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز فراهم شود.

 دکتر قناعتی با اشاره به اقدامات فرهنگی دانشگاه گفت: برگزاری اردوی زیارتی مشهد برای نخستین بار برای دانشجویان نوورود تاثیر معنوی خوبی به همراه داشت. همچنین اردوی راهیان پیشرفت به منظور آشنایی با دستاوردهای کشور و اردوی راهیان نور برای آشنایی با از جان گذشتگی های رزمندگان برگزار می شود تا به دانشجویان یادآوری شود چه مسئولیت مهمی در قبال کشورشان دارند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر