برگزاری جلسه آموزش اهمیت مصرف صبحانه برای دانش آموزان

به مناسبت هفته سلامت ، جلسه آموزش اهمیت مصرف صبحانه برای دانش اموزان چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 در دبستان دخترانه ایران تایر اسلامشهر برگزار شد.

برگزاری جلسه آموزش اهمیت مصرف صبحانه برای دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، به مناسبت هفته سلامت ، جلسه آموزش اهمیت مصرف صبحانه برای دانش اموزان با هدف ارزش و اهمیت خوردن صبحانه برای سلامتی بدن برگزار شد.

در این جلسه مهندس زهرا کامرانی کارشناس ارشد تغذیه معاونت غذاو داروگفت: مهمترین وعده ی غذایی در طول روز صبحانه است و اگر فرد این وعده را حذف کند، سلامتی خود را به خطر می اندازد. رمز سلامتی بدن در خوردن صبحانه کامل است.

وی افزود: ایجاد تنوع در صبحانه ،استفاده از صبحانه متنوع و رنگارنگ، تهیه صبحانه های گرم ( مثل تخم مرغ، املت، عدسی) در صورت تمایل کودک،چیدن سفره زیبا بر اساس تمایلات کودک،استفاده از رنگ‌های شاد مانند نارنجی وصرف صبحانه توسط خود والدین و فراهم کردن محیطی به‌دوراز نگرانی و استرس می تواند نقش بسزایی در افزایش اشتهای کودکان داشته باشد.

کارشناس ارشد تغذیه یادآور شد: برای جلوگیری از بروز چاقی در کوکان باید مصرف غذاهای چرب، شور، شیرین کاهش و فعالیت بدنی و ورزش مناسب در برنامه روزانه کودک گنجانده شود.همچنین: در هر سه وعده غذایی از انواع میوه ها و سبزیها مصرف شود.

وی گفت: مهم ترین وعده ای که به هیچ عنوان نباید از برنامه غذایی دانش آموزان حذف گردد، صبحانه است و در وعده صبحانه باید پروتئین به میزان کافی مصرف شود زیرا متابولیسم بدن را در کل روز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مهندس کامرانی در پایان نیز توصیه هایی جهت دریافت موادمغذی مورد نیاز کرد و افزود:  استفاده از غذاهایی که غنی از آهن می‌باشند،استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین ث هر وعده غذایی جهت جذب بهتر آهن (مثل پرتقال، گریب‌فروت، گوجه فرنگی، کلم، توت فرنگی، فلفل سبز، لیمو ترش) گنجاندن گوشت قرمز، ماهی یا مرغ در برنامه غذایی،پرهیز از مصرف چای یا قهوه همراه یا بلافاصله بعد از غذا،برطرف کردن مشکلات گوارشی و یبوست نقش مهمی در بهبود و دریافت این مواد مغذی دارد.

 

پریسا کریمی
تهیه کننده:

پریسا کریمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *