برگزاری همایش آموزش های بهداشتی ویژه آرایشگران زنانه شهرستان ری

با همکاری اتحادیه آرایشگران زنانه، سازمان فنی و حرفه ای، واحدهای بهداشت محیط و نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، همایش آموزش های بهداشتی و آشنایی با فعالیت های غیرمجاز در سالن های زیبایی،‌ ویژه مدیران و متصدیان آرایشگاه های زنانه شهرستان ری در سالن همایش فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز چهارشنبه 27 فروردین ماه 1402 و با همکاری اتحادیه آرایشگران زنانه، سازمان فنی و حرفه ای، واحدهای بهداشت محیط و نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و با جمعی از مهندسین بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت شبکه بهداشت ری، همایش آموزش بهداشت محیط و آشنایی با فعالیت های غیرمجاز در سالن های زیبایی،‌ ویژه مدیران و متصدیان آرایشگاه های زنانه شهرستان ری در سالن همایش  فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد.

در ابتدای همایش نسرین حسنی رئیس اتحادیه ضمن خوش آمدگویی اهدای گلدان گل به حاضرین و بیان بخشی از مشکلات آرایشگران، ‌بر نقش آموزش های بهداشتی و همکاری مستمر با کارشناسان شبکه بهداشت ری تاکید و خواستار توجه مدیران و متصدیان آرایشگاه های به آموزش های بهداشتی شده و آن را ضامن سلامت شاغلین در آرایشگاه و مشتریان دانست.

در ادامه مهندس مهرداد سلامی، سرپرست واحد بهداشت محیط شبکه ری در خصوص مخاطرات و مشکلات فعالیت های غیرمجاز در سالن های زیبایی و نحوه برخورد قانونی با این موارد مطالبی را بیان کرد.

مهندس رقیه گونه فراهانی، کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت شهید یغمایی در خصوص نحوه بازرسی های بهداشتی از سالن های زیبایی مطالب آموزشی را ارائه و در مورد بازرسی مشترک گروه بهداشت محیط و نظارت بر درمان از فعالیت های غیر مجاز که باعث دخالت در امور پزشکی می شود،‌ نکاتی را بیان کرد.

در پایان دکتر زهرا زارع سرپرست واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در خصوص موارد غیر مجاز، در سالن های زیبایی از دیدگاه معاونت درمان دانشگاه، موارد زیر را بیان کرد.

- ماساژ درمانی

 استفاده از هرگونه دستگاه لیزر ( از جمله لیزر موهای زائد)

-  استفاده از دستگاه RF(فرکشنال-فرکشنال اسکارلت)

- استفاده از دستگاه IPL

- تزرق ژل و بوتاکس

- مزو تراپی

- هیدرو فیشیال (در صورت وجود پروب میکرو درم ابریژن و نفوذ به لایه های زیرین پوست، استفاده از این دستگاهها در سالن های زیبایی غیر مجاز بوده و بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کرده و سپس از دستگاه استفاده نماید)

- دستگاههای هایفو (به علت نفوذ امواج اولتراسوند تا عمق 5/4 میلی متری، استفاده از این دستگاه باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و لذا استفاده از آنها در سالنهای زیبایی غیر مجاز می باشد.)

 انواع هایفو: اولتراپی، دابلو و لیفت صورت،لاغری و....

  • تمامی دستگاههای میکرو پیگمنتیشن که سوزن آنها بدون کارتریج (سری متحرک ) هستند، غیر مجاز بوده و استفاده از آنها در سالنهای زیبایی ممنوع می باشد.
حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *