• تاریخ انتشار : 1402/02/24 - 14:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1021
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

نشست مشترک هیئت رئیسه با روسای بیمارستان ها، دانشکده ها و مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: روابط عمومی از ارکان توسعه دانشگاه اجتماعی است و می تواند تحولات بسیاری را رقم بزند

به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات، نشست مشترک هیئت رئیسه با روسای بیمارستان ها، دانشکده ها و مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت مدیریت تصویر و شهرت و بررسی ابعاد آن روز ۲۴ اردیبهشت که روز رسانه و جوانی جمعیت نامگذاری شده است برگزار شد.

گرامیداشت روز روابط عمومی

کلیپ روز روابط عمومی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 24 اردیبهشت 1402، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با قدردانی از دکتر ترابی مدیر روابط عمومی و تیم روابط عمومی در انعکاس فعالیت های دانشگاه گفت: جلسه امروز هیئت رئیسه به روابط عمومی و رسانه و کمکی که این مجموعه به اطلاع رسانی آنچه در دانشگاه می گذرد؛ تعلق دارد.  
دکتر قناعتی با اشاره به نقش مهم رسانه در تحولات جهانی گفت: امروزه با ابزار رسانه می توان ذائقه مردم را تغییر داد و بسیاری از تحولات رقم زد.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه رسانه به طور مستقیم بر ذهن افراد تاثیر می گذارد افزود: در این بین برخی رسانه ها با بزرگنمایی وقایع سعی دارند تغییر رفتار را در مخاطبان ایجاد کنند همانند جریان سازی رسانه ای که در اتفاقات اخیر کشور صورت گرفت.
دکتر قناعتی با تاکید بر کارکرد آموزشی رسانه گفت: رسانه در آموزش و آگاهی بخشی جامعه می تواند نقش مهمی داشته باشد. درصد قابل توجهی از بیماری ها با آموزش سبک صحیح زندگی قابل پیشگیری است و این وظیفه مهمی است که روابط عمومی باید به انجام برساند.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی از جنبه های مختلف به ما کمک می کند افزود: رسانه رکن چهارم دموکراسی و اداره جامعه است و باید به عنوان آیینه جامعه ابعاد مختلف آن را به نمایش بگذارد این نقش مهم رسانه سبب شده هر کاری که مسئولان انجام می دهند به سرعت منتشر شود.
دکتر قناعتی رویکرد مهم رسانه دانشگاه را در بیان حقایق دانست و با تاکید براینکه باید کمک کنیم قطار پیشرفت دانشگاه در مسیر درست حرکت کند افزود: فضای نقد در دانشگاه وجود دارد و ما به مسائل مختلف گوش می دهیم اما اجازه نمی دهیم باوجود کارهای بزرگی که در مراکز مختلف دانشگاه صورت گرفته افرادی به ناحق این فضا را مخدوش کنند. با هر نگرشی باید کمک کنیم دانشگاه به روند پیشرفت خود ادامه دهد.
دکتر قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود پس از شنیدن برنامه عملیاتی روابط عمومی با  بیان اینکه روابط عمومی از ارکان توسعه دانشگاه اجتماعی است گفت: یکی از نکات مهم، انتشار خبر دستاوردهای دانشگاه در عرصه جامعه است. اینگونه به رسالت دانشگاه اجتماعی کمک می کنید.
رئیس دانشگاه بر توانمندسازی همکاران روابط عمومی مراکز تاکید کرد و گفت: برای ارتقای همکاران می توانید دوره هایی را در آموزش ضمن خدمت  تعریف و به توانمندی افراد کمک کنید.
دکتر قناعتی با بیان اینکه به همکاران روابط عمومی امتیاز ارتقا اعطا شود گفت: پیشنهاد خود را به هیئت رئیسه بیاورید تا این امتیاز به همکارانی که بیشترین فعالیت اجتماعی را دارند اختصاص یابد.
بررسی فرایند مدیریت تصویر و شهرت در دانشگاه
سپس دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه ابعاد مدیریت تصویر و شهرت در روابط عمومی را تشریح کرد و گفت: برنامه عملیاتی روابط عمومی از سال 1400 تدوین شد و براساس آن سینا رسانه به عنوان یک رسانه علمی در تراز جهانی فعالیت خود را آغاز کرد.
دکتر ترابی با اشاره به ابعاد مدیریت تصویر و شهرت در دانشگاه گفت: در این زمینه برند آفرینی، گفتمان سازی، مرجعیت رسانه ای، شبکه های اجتماعی و فناوری رسانه محور فعالیت های روابط عمومی قرار گرفت.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه در عرصه برندآفرینی مطالعات گسترده ای صورت گرفت گفت: زمانی که مسئولیت روابط عمومی را برعهده گرفتم فضای روابط عمومی در دانشگاه و کشور با فضای علمی روز دنیا فاصله داشت براین اساس تحقیق در عرصه برند افرینی آغاز و پروژه های HSR تعریف و تیم های تولید محتوا تشکیل شد و در حدود 48 جلسه برندافرینی، فعالیت ها و اقدامات مربوط به این عرصه تبیین شد.
دکتر ترابی آفرینش قلب برند و ذهن برند را اجزای مهم برند افرینی دانست و گفت: برای ایجاد وفاداری و حمیت در خانواده دانشگاه، نیاز به آفرینش قلب و ذهن برند داریم. در قلب برند توسعه هوش ارتباطی و آموزش مدل های تسهیل ارتباط بین بخش های داخلی دانشگاه صورت می گیرد. در ذهن برند نیز خلاقیت، خلق و ارزیابی ایده های جذاب و موثر برای ارتباط با مخاطبان مورد توجه قرار دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به برنامه روابط عمومی در ایجاد انگیزه در ذینفعان به منظور تولید محتوای مناسب از دستاوردها و پیشرفت های دانشگاه گفت: در این زمینه سه محور «آموزش چهره به چهره و انتشار کلیپ در وب برندینگ دانشگاه»، «تصویر ذهنی سرمایه انسانی از برنامه های حوزه روابط عمومی دانشگاه» و «تحلیل جامعه شناختی مصرف شبکه های اجتماعی مجازی در بین دانشجویان» در دستورکار است.
دکتر ترابی با تاکید بر رویکرد گفتمان سازی در دانشگاه گفت: به این منظور برنامه عملیاتی روابط عمومی هر واحد متناظر با برنامه مصوب چهارساله آن مرکز تدوین شد. از سوی دیگر باتوجه به اهمیت برگزاری هدفمند رویدادها،همایش ها و مناسبت ها در واحدهای مختلف دانشگاه، اهداف مشخص نمایش پیشرفت ها  و دستاوردهای دانشگاه، متناسب با هر مراسم، تبیین شد.
دکتر ترابی تشکیل قطب های رسانه ای در واحدهای منتخب را بخشی از فرآیند گفتمان سازی در دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه در 16 حوزه مرجعیت علمی دارد و باید بتواند حداقل در این  16 محور به قطب رسانه ای تبدیل شود. تشکیل قطب رسانه ای از مسائل جدی روابط عمومی است که می تواند تحولات رسانه ای را رقم بزند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به برنامه های روابط عمومی در دستیابی به مرجعیت رسانه ای گفت: به این منظور 15 برنامه تامز طراحی شده که گوشه ای از دستاوردهای دانشگاه را به نمایش می گذارد.
دکتر ترابی فعالیت در شبکه های اجتماعی را از برنامه های مهم روابط عمومی بیان کرد و گفت: حضور دانشگاه در شبکه های اجتماعی باید بیش از این باشد. به این منظور سعی کردیم از ظرفیت پیام رسان ها، حداکثر استفاده را ببریم. پخش زنده برنامه ها از دیگر اقداماتی است که در این عرصه صورت می گیرد و مورد توجه مخاطبان قرار دارد. به منظور  باز انتشار دستاوردهای مهم دانشگاه، شبکه های اجتماعی مراکز زیرمجموعه را ایجاد کرده ایم. افزون بر این، باتوجه به اهمیت سلیقه مخاطبان در برنامه های تولیدی، میزان بازدید مخاطبان از محتوای منتشر شده در پیام رسان ها را به طور مستمر ارزیابی و به همکاران حوزه تولید محتوا بازخورد می دهیم.
دکتر ترابی با اشاره به محتواهای تولید شده ای که بیشترین مخاطب را داشته گفت: 5 هزار و 854 مخاطب از شهرها و کشورهای مختلف، بیش از2 هزار پستی که تاکنون منتشر شده را دنبال می کنند.  
مدیر روابط عمومی دانشگاه، در توضیح برنامه دانشگاه در عرصه فناوری رسانه گفت: بهینه سازی ایندکس در موتورهای جستجوی اینترنتی، مدلسازی فناوری، شبکه سازی وب و آموزش فنی سئو محور این برنامه را تشکیل می دهد.
دکتر ترابی یکپارچه سازی وب سایت ها، طراحی جدید صفحه اصلی دانشگاه در قالب سینا رسانه، سامانه مهر و سامانه سرآمد (سامانه رزومه اطلاعات هیات علمی) را از اقدامات در دست اجرای محور فناوری رسانه برشمرد و گفت: با اقداماتی که در زمینه یکپارچه سازی وب سایت های مراکز صورت گرفت، مرکز قلب تهران در رتبه 6 و بیمارستان فارابی در رتبه 13 و بیمارستان شریعتی در رتبه 19 کشور قرار گرفتند.
مدیر روابط عمومی دلیل فاصله رتبه بندی وب سایت مراکز را میزان استقبال مخاطبان از محتواهای تولید شده دانست و گفت: بیماری های قلب و عروقی مورد توجه جامعه قرار دارد از سوی دیگر دسته بندی مرکز قلب در انتشار دستاوردهای این حوزه به گونه ای بوده که این مرکز در رتبه بالاتری قرار گیرد.
دکتر ترابی در پایان سخنان خود با معرفی نمونه ای از برنامه عملیاتی روابط عمومی واحدها تاکید کرد: به تصویر کشیدن عظمت دانشگاه با تعداد محدود نیرو ممکن نیست و باید همه بخش های آن فعال شوند.
پیش از دستور
 پیش از دستور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، با اشاره به ضرورت انس با قرآن و تدبر در قوانین حاکم بر جهان هستی گفت: برای مدیرانی  که مسئولیت جوانان را در دانشگاه برعهده دارند ضرورت انس با قرآن دو چندان است. یک مدیر اگر از قوانین، سنت ها و جریان های حاکم بر جهان آگاه نباشد هدایتگری او با نقصان همراه خواهد بود.
 در ادامه هریک از اعضای هیئت رئیسه، روسای دانشکده ها و بیمارستان ها و مسئولان روابط عمومی واحدها پشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 234549
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

فهیمه نجاری

فهیمه نجاری

02/02/25 - 08:41

خسته نباشید و روزتون مبارک

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *