• تاریخ: 1404/04/31 - 12:11
  • بازدید : 457
  • زمان : 2 دقیقه

جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

صدای رسای دانشگاه علوم پزشکی تهران با راه اندازی تلویزیون اینترنتی

در چهارمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی دانشگاه با تشریح برنامه‌های تحول‌گرایانه این حوزه، از آغاز آزمایشی فعالیت تلویزیون اینترنتی دانشگاه، طراحی ساختار جدید سایت و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی برای توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه خبر داد.

روابط عمومی باید صدای رسای دانشگاه باشد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسعود آسیما در جلسه شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۴ که در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: «رئیس محترم دانشگاه در مراسم روز روابط عمومی سه خواسته مهم مطرح کردند: نخست اینکه روابط عمومی‌ها نباید صرفا روابط عمومی رئیس دانشگاه باشند بلکه باید دستاوردهای دانشگاه خوب منعکس کنند؛ دوم، معرفی نخبگان و چهره‌های موفق دانشگاه و سوم، تلاش برای آموزش سلامت به عموم مردم که ما با اجرای طرح‌های جدید نظیر تلویزیون اینترنتی و تولید پوسترهای "خبرهای خوب" در وب‌سایت دانشگاه، این مأموریت‌ها را وارد مرحله اجرا کرده‌ایم.»

تلویزیون اینترنتی؛ از یک ایده تا تحقق یک رسانه تخصصی
 یکی از محورهای اصلی این جلسه، بررسی روند توسعه و حرفه‌ای‌سازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه بود. آسیما با معرفی این پروژه به‌عنوان یکی از اقدامات راهبردی روابط عمومی دانشگاه در سال جاری گفت: «تلویزیون اینترنتی دانشگاه هم‌اکنون فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده و تولیدات متنوعی ارائه می نموده که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شده است.» وی افزود: «مصاحبه با متخصصان، تولید ویدئوهای آموزشی عمومی، مستندهای بحران، بازتاب رسانه‌ای خدمات دانشگاه و تولید برنامه‌های تاریخی از جمله محتوای در حال تولید این رسانه نوپا است.»

رونمایی از سایت جدید 
مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه از استقرار نسخه جدید وب‌سایت دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: «سایت جدید با ساختار فنی و گرافیکی ارتقاءیافته در حال تکمیل است.

روابط عمومی و مدیریت بحران؛ ضرورت آموزش و آمادگی 
آسیما تأکید کرد: «روابط عمومی باید به عنوان کانون ارتباطی دانشگاه در مواقع بحران ایفای نقش کند. مستندسازی، اطلاع‌رسانی مؤثر و شفاف‌سازی در این شرایط حیاتی است. روابط عمومی بیمارستان ها نیز باید به عنوان ستادهای ارتباطات بحران برای شرایط اضطراری، آمادگی لازم را داشته باشند.»

توانمندسازی نیروهای روابط عمومی؛ نیاز امروز، الزام فردا 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به لزوم تقویت نیروی انسانی در روابط عمومی‌ اظهار داشت: «در دنیای امروز، تولید محتوا دیگر فقط به نگارش خبر خلاصه نمی‌شود. کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند، باید خبرنگار، تدوین‌گر، ایده‌پرداز و آشنا به اصول فیلم‌برداری باشد.» وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی در حال اجرا افزود: «هم‌زمان با برگزاری نشست‌های تخصصی، چند دوره کارگاه آموزشی نیز در دست طراحی است تا از تجربه متخصصان این حوزه، در زمینه‌هایی مانند تحلیل محتوای رسانه‌ای و مدیریت بحران بهره‌مند شویم. این تجربیات می‌تواند الگویی مؤثر برای ارتقای عملکرد روابط عمومی دانشگاه باشد.»
در پایان، آسیما از تداوم این مسیر آموزشی خبر داد و گفت «در راستای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای همکاران روابط عمومی، دومین جلسه آموزشی به‌زودی با حضور اساتید برجسته حوزه رسانه و ارتباطات برگزار می شود.

  • کد خبر : 301590
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر