• تاریخ انتشار : 1403/08/07 - 12:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای کودکان به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در مدارس شهرستان اسلامشهر

به همت واحد سلامت خانواده برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای کودکان به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان (20 لغایت 14 مهرماه) در مدارس شهرستان اسلامشهر خبر داد.

برگزاری برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای کودکان به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در مدارس شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، با عنایت به فرا رسیدن هفته ملی سلامت کودکان (20 لغایت 14 مهر ماه)، به همت مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت، برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای دانش آموزان پایه اول و دوم در مدارس شهرستان اسلامشهر برگزار شد. در این جلسات ضمن صرف یک وعده  صبحانه سالم، مطالب آموزشی در خصوص اهمیت نقش صبحانه به عنوان بخش مهمی از تغذیه روزانه کودک که همه چیز را از حافظه تا خلاقیت در کلاس درس تحت تاثیر قرار می دهد پرداخته شد. کودکانی که صبح ها گرسنه هستن، بیشتر تمایل دارند تا از یادگیری در مدرسه فرار کنن و در مواجه با چالش ها از جنگیدن دست برمی دارند. خوردن صبحانه سالم بهترین روش برای بالا بردن سطح عملکرد کودکان هست صبحانه خوردن یک راه بسیار عالی برای تامین سوخت مورد نیاز بدن است. کودکانی که صبحانه می‌خورند معمولا سالم‌تر هستند و احتمالا فعالیت بدنی بیشتری نیز دارند؛ که هر دوی این موارد برای کمک به حفظ وزن سالم ضروری است. نخوردن صبحانه باعث احساس خستگی، بیقراری یا تحریک‌پذیری در کودکان می شود. با خوردن صبحانه متابولیسم بدن فعال شده و بدن شروع به سوزاندن کالری می‌کند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که بدن ما صبح‌ها بهتر از شب‌ها کالری سوزی می کند. افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر در معرض اضافه وزن هستند چرا که ممکن است در طول روز بیشتر میان ‌وعده بخورند یا در در وعده‌های اصلی غذایی پرخوری کرده و وعده شام را به آخر شب موکول کنند.

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 282517
محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای کودکان به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در مدارس شهرستان اسلامشهر برگزاری برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای کودکان به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در مدارس شهرستان اسلامشهر برگزاری برنامه دورهمی و صرف یک وعده صبحانه سالم برای کودکان به مناسبت هفته ملی سلامت کودکان در مدارس شهرستان اسلامشهر