• تاریخ انتشار : 1403/07/23 - 14:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین

برگزاری پنجمین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت

گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده و گروه سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران پنجمین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین را با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ جان جنین برگزار کردند.

برگزاری پنجمین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، پنجمین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، روز دوشنبه  22 مهر 1403 با حضور دکتر مهرزاد ناصری سرپرست معاون فنی معاونت بهداشت و دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده و سایر اعضاء کارگروه در سالن غدیر این معاونت تشکیل شد.  

در ابتدا دکتر مهرزاد ناصری ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، حفظ حیات جنین از منظر اخلاقی، دینی، اجتماعی و از زوایای دیگر همچون سلامت، جمعیت و خانواده محوری را با اهمیت دانست. ایشان همچنین عنوان کرد: موضوع جوانی جمعیت از مسائل کلان کشور است، طراحی و اجرای مداخلات لازم برای رفع موانع و مشکلات موجود، همکاری و همیاری همه ارگان‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد.

در ادامه جلسه دکتر زینب محقق، رئیس گروه سلامت مادران خلاصه‌ای از عملکرد کارگروه را در نیمه اول سالجاری بیان کرد. ایشان همچنین عنوان کرد که رسالت اصلی و مهم کارگروه پیشگیری از سقط عمدی جنین، آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ جان جنین است و انتظار می رود در این همایش، آموزش تمامی حیطه‌های مرتبط با موضوع سقط عمدی جنین در نظر گرفته شود.

جلسه با مشارکت فعال اعضا کارگروه ادامه پیدا کرد و اعضاء در خصوص چالش‌ها و پیشنهادهای موجود در همایش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • گروه خبری : معاونت بهداشت,جوانی جمعیت
  • کد خبر : 281275
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر