• تاریخ انتشار : 1403/07/25 - 15:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ماه اکتبر، ماه جهانی آگاهی‌بخشی درباره سرطان سینه

جلسه آموزشی و خودمراقبتی سرطان پستان با همکاری گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت

همزمان با پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، جلسه آموزشی و خودمراقبتی سرطان پستان با همکاری گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس برگزار شد.

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، سرطان پستان نه تنها در دنیا بلکه در ایران نیز شیوع بسیار بالایی دارد و متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که این بیماری روندی فزاینده دارد. متأسفانه در کشور ما سرطان پستان دیر تشخیص داده می‌شود و همین موضوع باعث افزایش عوارض برای بیماران و نظام سلامت کشور می‌شود.

همزمان با پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، روز سه‌شنبه 24 مهر 1403 جلسه آموزشی و خودمراقبتی سرطان پستان با همکاری گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس برگزار شد.

جلسه با حضور بیش از 150 نفر از معلمین و کارکنان آموزش و پرورش اجرا شد. در ابتدا زهرا آقامیری؛ رئیس گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس، ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه مطالبی در خصوص شعار پویش و اهمیت افزایش آگاهی و خودمراقبتی بیان کرد.

سپس دکتر آزیتا کریمی؛ رئیس گروه غیرواگیر درخصوص اپیدمیولوژی، عوامل خطر، علائم هشداردهنده و نحوه انجام خود‌آزمایی و  اهمیت سبک زندگی سالم و افزایش آگاهی و خودمراقبتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری توضیحات مبسوطی ارائه داد.

  • گروه خبری : معاونت بهداشت
  • کد خبر : 281538
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی