نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کارشناسان سینارسانه

دکتر ترابی : باید تمام فعالیت‌های مرتبط با حوزه علمی خاص در قالب قطب رسانه‌ای منسجم سازماندهی شود

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از برنامه‌ای جامع برای ارتقای جایگاه دانشگاه در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید تمام فعالیت‌های مرتبط با حوزه علمی خاص در قالب قطب رسانه‌ای منسجم سازماندهی شود.

دکتر ترابی : باید تمام فعالیت‌های مرتبط با حوزه علمی خاص در قالب قطب رسانه‌ای منسجم سازماندهی شود

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران،  در نشست دوشنبه 22 مرداد 1403، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر اهمیت هوش مصنوعی و تقویت قطب‌های رسانه‌ای بر تولید محتوای باکیفیت و استاندارد تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی ساختاریافته برای مدیریت هوشمندانه شهرت در عصر دیجیتال اهمیت بسزایی دارد. 
 وی با اشاره به تحولات سریع در حوزه هوش مصنوعی، بر ضرورت تولید محتوای باکیفیت و استاندارد برای نمایش مناسب دانشگاه در فضای مجازی تاکید کرد.
دکتر ترابی با تأکید بر اهمیت سازماندهی قطب‌های رسانه ای، به حوزه چشم پزشکی بیمارستان فارابی به عنوان قطب علمی چشم پزشکی اشاره کرد و گفت: برای تبدیل شدن به مرجع معتبر در حوزه‌های تخصصی، باید تمام فعالیت‌های مرتبط با  حوزه خاص در قالب قطب رسانه‌ای منسجم سازماندهی شود. این برتری علمی، باید به عنوان مرجعیت رسانه‌ای به نمایش گذاشته شود و مخاطبان بدانند که قطب های رسانه‌ای دانشگاه مرجع اصلی دریافت اطلاعات هستند. 
وی همچنین از ایجاد سیستم استاندارد برای ارزیابی و بهبود تولید محتوای واحدها خبر داد و گفت: با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانیم به طور خودکار و بر اساس معیارهای مشخص، کیفیت محتوا را سنجیده و نیاز به دخالت مداوم انسانی را کاهش دهیم. هدف از این کار، ایجاد فرآیند کارآمد و منظم است که در آن هر واحد بتواند با استفاده از دستورالعمل‌های مشخص، محتوای باکیفیت تولید کند.
مدیر روابط عمومی  تأکید کرد: برای ایجاد تحول در قطب‌های رسانه ای، باید دستورالعمل‌های مشخصی تدوین شود تا هر قطب بداند برای مدیریت شهرت و نفوذ علمی واحدهای زیرمجموعه خود چه باید انجام دهد و چگونه عملکرد خود را ارزیابی کند. با این رویکرد، قطب‌های‌رسانه‌ای می‌توانند به طور مستقل فعالیت و به سمت اهداف تعیین‌شده حرکت کنند. 
وی همچنین بر اهمیت ارزیابی مستمر و بهبود کیفیت کار در همه سطوح رسانه‌ای دانشگاه تأکید کرد و از همکاران خواست تا زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.
سهیلا ملکی
تهیه کننده:

سهیلا ملکی

تصاویر