نشست آموزشی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کارشناسان سینا رسانه

دکتر ترابی: هوش مصنوعی، کلید ارتقای برندینگ و طراحی پویش های هدفمند در روابط عمومی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست آموزشی با کارشناسان سینا رسانه، بر اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در طراحی پویش های هدفمند و استراتژی‌های برندینگ قوی تاکید کرد و گفت: هوش مصنوعی، کلید ارتقای برندینگ و طراحی پویش های هدفمند در روابط عمومی است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست دوشنبه 1 مردادماه 1403 گفت: موفقیت هر پویش وابسته به طراحی دقیق، گزارش‌دهی مستمر، معرفی موثر، شناسایی و پیگیری عناصر کلیدی آن است که در این زمینه هوش مصنوعی می تواند کمک شایانی کند. 
 
تاثیر برندینگ، در جهت دهی انتخاب مخاطبان 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر اهمیت برندینگ و مقایسه آن با مارکتینگ گفت: برندینگ همواره از دغدغه‌های اصلی دانشگاه بوده است. در واقع، برندینگ فراتر از معرفی صرف دانشگاه و خدمات آن است که در مارکتینگ صورت می گیرد.  برند، هویت و تصویری است که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و باعث انتخاب کردن یا انتخاب نکردن دانشگاه می شود. 
 
بررسی تاثیر پویش ها در شکل گیری ذهنیت مخاطبان 
دکتر ترابی با اشاره به تاثیر پویش ها در برندینگ گفت: باید پس از اجرای هر پویش، تولید محتوای آن مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد تا مشخص شود آن فعالیت، تاثیر ذهنی مورد نظر را بر مخاطب گذاشته است یا نه. 
 
هوش مصنوعی، ابزار نوین در ارتقای برندینگ و طراحی پویش‌ها
وی در ادامه بر نقش هوش مصنوعی در ارتقای برندینگ و طراحی پویش‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در تلاش است از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نوین برای ارتقای اثربخشی فعالیت‌های خود در حوزه برندینگ و طراحی پویش های هدفمند استفاده کند. این امر به کارشناسان روابط عمومی کمک می‌کند تا با دقت و سرعت بیشتری به وظایف خود عمل و نتایج فعالیت‌های خود را به طور دقیق رصد و پایش کنند.
 
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی
دکتر ترابی از جمله مزایای استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی را، افزایش میزان بازدید از محتوای منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: استفاده از محتوای متنی در ویدئوها (کپشن‌) با استفاده از هوش مصنوعی، میزان دیده شدن تولیدات روابط عمومی را به طور قابل توجهی افزایش داده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل داده‌ها، به شناسایی مخاطبان هدف و طراحی محتوای متناسب با علایق و نیازهای آنها کمک کننده باشد افزود: هوش مصنوعی با گزارش‌دهی و تحلیل دقیق به کارشناسان روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر و اثربخش‌تر کمک می‌کند.
 
اثربخشی هوش مصنوعی در فعالیت های روابط عمومی 
دکتر ترابی در پایان این نشست، از کارشناسان روابط عمومی خواست تا از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نوین برای ارتقای اثربخشی فعالیت‌های خود استفاده کنند.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر