• تاریخ انتشار : 1395/02/05 - 16:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1305
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت برگزار شد

دکتر حریرچی: دانشکده بهداشت، نقش کلیدی در تربیت مدیران سلامت کشور ایفا کرده است

قائم‌مقام وزیر بهداشت الزامی برای پزشک بودن مدیران آینده سلامت کشور ندانست و بر بهره‌گیری متخصصان حوزه بهداشت در طراحی و مدیریت حوزه سلامت تأکید کرد.

گالري عکس يک

گالري عکس دو

گالري عکس سه

گالري عکس چهار

نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت مقارن با پنجاهمين سالگرد تأسیس دانشكده بهداشت روز یکشنبه 5 اردیبهشت 95 به همت دانشکده‌ی بهداشت دانشگاه در سالن آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر حریرچی گفت: این مراسم به‌منظور معرفی دسترسی به پوشش همگانی سلامت برای کسانی که در حوزه بهداشت و پیشگیری ایفای نقش می‌کنند برگزارشده و استادان بین‌المللی از 9 کشور جهان در این مراسم حضور دارند تا خرد جمعی در جهت ایجاد الگوی مناسب برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در کشور ایجاد شود.
دکتر حریرچی با اشاره به زحمات پیشکسوتان علم بهداشت در کشور گفت: 34 سال پیش زمانی که من وارد این دانشکده شدم با استادانی نظیر دکتر و دکتر ملک افضلی آشنا شدم که در حال حاضر این اساتید مدیران سلامت کشور بوده و برای آینده و سلامت تک‌تک مردم فکر می‌کنند.
قائم‌مقام وزیر بهداشت بابیان اینکه، دانشکده بهداشت دانشگاه تهران در تربیت مدیران میانی حوزه سلامت کشور کمک شایانی می‌کند، گفت: ضرورت دارد درزمینهٔ توسعه پایدار سلامت و پوشش همگانی آن، نیروی انسانی لازم در بخش‌های مختلف این حوزه تربیت شوند.
وی بابیان اینکه در کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان بیشتر است روند توسعه سلامت آن‌ها در حد ایران نیست افزود: باافتخار می‌توانیم بگوییم ایرانیان توانسته‌اند حتی در دوران تحریم‌ها شاخص‌های توسعه پایدار سلامت را به دست آورند.
وی در ادامه گفت: پرونده سلامت الکترونیک یکی از شاخص‌های دستیابی به توسعه پایدار سلامت است که در حال حاضر در کشور ما طراحی آن پایان‌یافته و پس از بررسی مراحل پایلوت به‌زودی اجرایی خواهد شد.
قائم‌مقام وزیر بهداشت بابیان اینکه دانشکده بهداشت در جهت کمک به مردم و دست‌یابی به اهداف اولیه سلامت در کشور تأسیس شد، افزود: مدیران آینده نظام سلامت در این دانشکده تربیت می‌شوند و نقش کلیدی در جهت رشد سلامت روحی و جسمی مردم جامعه‌ دارند.
وی گفت: نبود یا کمبود بودجه نباید مانع حفظ دستاوردهای حوزه سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها شود چون ما چاره‌ای جز ادامه‌ی این مسیر نداریم. شجاعت دولت تدبیر و امید در این بوده که در اوج تحریم‌ها برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت در جامعه اقدامات مؤثری انجام داده است.
دکتر حریرچی تصریح کرد: در گذشته بیماری‌های واگیردار موجب تلفات و هزینه‌های بسیاری بر کشورها می‌شد اما اکنون با رشد شاخص‌های بهداشتی و بهبود شرایط تغذیه‌ای بیماری‌های واگیردار در کشور تا حد بسیاری کنترل‌شده است.
وی بابیان اینکه، بیماری‌های غیر واگیر به تهدیدی برای کشور و جامعه جهانی مبدل شده و برای مقابله با آن باید آماده شد، ادامه داد: موج بیماری‌های غیر واگیر ازجمله فشارخون، دیابت، ناراحتی‌های قلبی عروقی، چاقی و اضافه‌وزن به‌شدت رو به افزایش است و به‌عنوان تهدیدی برای حوزه سلامت به شمار می‌رود که برای مقابله با آن باید به دانش و تجهیزات کافی مجهز شویم.
دکتر حریرچی افزود: در کنترل بیماری‌های غیر واگیر عوامل اجتماعی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت و همکاری‌های بین بخشی و هدفمند در این خصوص ضروری است. البته در این میان اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و اصلاح سبک زندگی از سوی مردم اصل اساسی محسوب می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل بیماری‌های غیر واگیر می‌تواند بسیاری از هزینه‌های تحمیلی به حوزه سلامت و کشور را کاهش دهد.
توضیح اینکه، نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت مقارن با پنجاهمين سالگرد تأسیس دانشكده بهداشت روز یکشنبه 5 اردیبهشت 95 با حضور دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت، دکتر حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، دکتر جعفریان رئیس دانشگاه و جمعي از اساتید و دانشجویان سراسر کشور و به همت دانشکده‌ی بهداشت دانشگاه در سالن آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی برگزار شد.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی - نيرومند رومياني 

 

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 59655
فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم