ثبت رسمی سند مالکیت بیمارستان روزبه به نام دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: ساماندهی املاک دانشگاه علوم پزشکی تهران گامی بلند برای ثبت دارایی‌های ارزشمند دانشگاه محسوب می‌شود

دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم رونمایی از سند مالکیت بیمارستان روزبه، این رویداد را نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه دانست و گفت: راه‌اندازی اداره املاک در دانشگاه و ثبت رسمی سند مالکیت بیمارستان روزبه، گامی بلند در جهت شفاف‌سازی و ساماندهی املاک دانشگاه و بهره‌برداری بهینه از این دارایی‌های ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، سند مالکیت بیمارستان روزبه پس از 85 سال به طور رسمی به نام دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت شد.  
دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم رونمایی از این سند در روز سه شنبه 30 مرداد 1403 ضمن ابراز خرسندی از این دستاورد بزرگ، افزود: این اقدام، علاوه بر تقویت بنیه مالی دانشگاه، به ما امکان می‌دهد تا با تمرکز بر ارتقای کیفیت خدمات درمانی و آموزشی، گام‌های مؤثرتری در راستای تحقق اهداف دانشگاه برداریم. 
وی با اشاره به جهش چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی جهانی شانگهای گفت: این موفقیت حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی تمامی همکاران است و نشان‌دهنده پیشرفت روزافزون دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی است. 
دکتر قناعتی با اشاره به نقش کلیدی بیمارستان روزبه در ارائه خدمات روانپزشکی به بیماران، بر اهمیت سلامت روان به‌عنوان یکی از ابعاد مهم سلامت تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح سراج، دانشگاه علوم پزشکی تهران گام‌های بلندی در جهت ارتقای سلامت روانی و اجتماعی جامعه برداشته است این طرح با شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به اختلالات روانی، نقش بسزایی در کاهش بار بیماری‌های روانی در جامعه ایفا کرده است. 
رئیس دانشگاه در ادامه سخنان خود به نقش دانشگاه‌ها در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های برتر کشور باید با افزایش استقلال مالی و پویایی، نقش مؤثرتری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کنند. در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در تلاش است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، به یکی از دانشگاه‌های پیشرو در سطح منطقه تبدیل شود.
مهندس محمد کاظم امینی رئیس اداره املاک و مستغلات دانشگاه ضمن تشکر از حضور مدعوین و حمایت های مدیر کل امور املاک سازمان ثبت و املاک کشور در راستای اخذ سند مالکیت بیمارستان روزبه بعد از 85 سال را فرآیند بسیار بزرگ و با اهمیت خواند و گفت: تلاش اداره املاک و مستغلات دانشگاه علوم پزشکی تهران از بدو تاسیس پرداختن به مستند سازی املاک مهم متعلق به دانشگاه خصوصاً بیمارستان های مهمی همچون روزبه شده است. 
وی یاداور شد: مستند سازی ملک بیمارستان روزبه با توجه به  شرایط گذشته و فعلی آن دشواری و پیچیدگی های خاصی داشته و از نظر بسیاری از کارشناسان امری محال تلقی شده است. این فرآیند از زمان تاسیس اداره املاک و مستغلات دانشگاه شروع شده و حدود دو سال زمان را به خود اختصاص داده است. 
مهندس امینی، جمع آوری مستندات لازم از جمله مدارک و اسناد کتابخانه ای، ثبتی، حقوقی و ...، تهیه نقشه های UTM و جانمایی ملکی، مکاتبات اداری با وزارت اقتصاد و دارایی جهت اخذ گواهی های انتقال مالکیت، مکاتبات اداری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره کل استان تهران، بازدید های مکرر کارشناسان اداره ثبت اسناد، پیگیری های مکرر از اداره ثبت اسناد و املاک حوزه ثبت ملک رودکی و ...از جمله مراحل کاری اخذ سند مالکیت بیمارستان روزبه عنوان کرد. 
رئیس اداره املاک و مستغلات دانشگاه در ادامه به ارائه گزارش مبسوطی در خصوص دستاوردها و چالش های این اداره پرداخت و تصریح کرد: با اخذ سند مالکیت بیمارستان روزبه 23762 متر مربع به عرصه مستند سازی شده و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران افزوده شده همچنین در دو سال گذشته 20 ملک دانشگاه با متراژ بیش از 56 هزار متر مربع املاک مستندسازی شده است و جا دارد در این فرصت مغتنم از تمام عزیزانی که در طی این مسیر دشوار سهم بزرگ و کوچکی را داشته اند قدردانی کنم. 
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشکر از همه عزیزانی که در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده اند؛ گفت: همه در کنار هم به دنبال یک هدف مشترک هستیم آن هم حرکت به سمت تعالی و رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران است که باید قدر آن را بدانیم و خدا را شاکر باشیم.
معاون توسعه دانشگاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « دانشگاه علوم پزشکی تهران، نماد آموزش عالی کشور است»؛ تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با تلاش‌های گسترده در حوزه پژوهش و فناوری، به جمع 500-400 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی شانگهای پیوسته است که این مهم نشان می دهد دانشگاه در تربیت نیروهای نخبه و زبده در منطقه در سطح ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای دارد. 
دکتر رحیم نیا حضور مدعوین این جلسه در دانشگاه را به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد:اخذ سند تک برگ بیمارستان روزبه حاصل تلاش و خرد جمعی در راستای تحقق اهداف دانشگاه است.  
سپس فاطمه دادگر مدیر کل اموال و دارایی های دولت، محمد افخمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، عبدالحمید مرادی مدیر کل امور املاک سازمان ثبت و املاک کشور به ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند اخذ سند تک برگ بیمارستان روزبه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نقش مهم این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی و توسعه علم پرداختند. 
توضیح اینکه در پایان این مراسم از سند تک برگ بیمارستان روزبه دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شد.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر