تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد فناوری فراورده های دارویی

دکتر قناعتی: برای همگام شدن با سرعت تحول فناوری ها لازم است پویایی، خلاقیت، سرعت عمل و چابکی را در آموزش، تصمیم گیری و مدیریت افزایش دهیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن حضور در مرکز رشد فناوری‌ فراورده‌های دارویی و قدردانی از خدمات دکتر سید حمید خویی در این مرکز ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر محمود بیگلر روند توسعه فناوری‌های دارویی همچون گذشته ادامه یابد و افزود: برای همگام شدن با سرعت تحول فناوری ها لازم است پویایی، خلاقیت، سرعت عمل و چابکی را در آموزش، تصمیم گیری و مدیریت افزایش دهیم.

مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۲۶ تیر ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با قدردانی از تلاش‌های دکتر خویی ایشان را استاد و مدیرموفقی توصیف کرد و گفت: دکتر خویی  خودشان اصرار به بازنشستگی داشتند و باور دارم ایشان یکی از بهترین‌های دانشگاه هستند و  امیدوارم همچنان از تجربیاتشان بهره‌مند شویم.  
دکتر قناعتی با تاکید بر بهره‌مندی از لحظات کوتاه و در عین حال ارزشمند عمر و خدمت گفت: انسان تا زنده است باید بیاموزد و شاگردی کند تا بتواند کاری که به او محول شده را  به بهترین نحو انجام دهد. این رویکردی است که به آن اعتقاد دارم و هنوز هم آموزش می بینم و شاگردی می کنم.
رئیس دانشگاه با اشاره به سرعت تحول فناوری ها گفت: برای همگام شدن با سرعت تحول فناوری ها لازم است پویایی، خلاقیت، سرعت عمل و چابکی  را در آموزش، تصمیم گیری و مدیریت افزایش دهیم.
دکتر قناعتی بابیان اینکه دانش باید در خدمت حل مسئله جامعه باشد؛ بر ایجاد تحول در سیستم آموزش سنتی تاکید کرد و  گفت: از زمانی که به عنوان یک معلم در دانشگاه تدریس می کنم تاکنون که مسئولیت دانشگاه برعهده دارم؛ دغدغه ام این بوده و هست که  دانشگاه صرفا محیطی نیست که استاد درس بدهد و دانشجو جزوه بنویسد و امتحان بدهد.  بلکه دانشگاه باید بتواند نسلی را تربیت کند که پاسخگوی نیاز جامعه باشد و مسائل جامعه را حل کند. مرکز رشد جایی است که می تواند این ایده را عملی کند.  
رئیس دانشگاه تجربیات دوران دفاع مقدس را عامل توسعه فناوری های نظامی و غیرنظامی در کشور دانست و گفت: هنوز هم خاطرات شکست ها و  پیروزی های دوران دفاع مقدس را مرور می کنم چراکه معتقدم از این تجربیات می توان برای پیشرفت های آینده بهره گرفت. یکی از نیازهای آن زمان  در زمینه فناوری ها بود که امروزه پیشرفت بسیاری در فناوری های  نظامی و غیرنظامی حاصل شده و  مرکز رشد فناوری فراوردهایی دارویی نیز عرصه ای برای رشد فناوری های دارویی و کمک به کشور در شرایط تحریم ها شده است.   
دکتر قناعتی با اشاره به تجربیات مدیریتی دکتر بیگلر در حمایت از فناوری و شرکت های دانش بنیان گفت: با تلاش ایشان شهر علم شهید سلیمانی آماده واگذاری به شرکت های دانش بنیان است. امیدوارم با پیگیری هایشان پروژه عمرانی مرکز رشد نیز به نتیجه برسد.  
رئیس دانشگاه بر حمایت دانشگاه از مرکز رشد فناوری فراورده های دارویی تاکید کرد و گفت: هرگونه هزینه کرد در این مجموعه سرمایه گذاری محسوب می شود.  روند توسعه فناوری، طولانی مدت است و باید در تصمیم گیری ها به این امر توجه کنیم و براساس تحلیل های آماری از این مجموعه انتظار داشته باشیم.   
 
دکتر قناعتی افزایش صادرات و سرمایه گذاری خارجی و ارتقای بهره وری را از جمله برنامه های پیش روی مرکز رشد برشمرد و گفت: راه رسیدن به پیشرفت استقامت، دانش، تلاش، نظم و انگیزه است. به جای نگاه منفعت طلبانه و همیشه برنده می توان با از خودگذشتگی و بزرگ اندیشی زمینه رشد یکدیگر را فراهم کرد. ما در کشور الگوهای بسیاری در این زمینه داریم رزمندگانی که خود را روی مین می انداختند تا راه را برای بقیه باز کنند.
 رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با تلاش های دکتر بیگلر و حمایت های دانشگاه شاهد درخشش و تعالی بیش از پیش مرکز رشد باشیم.
 

فرآیند تولید طولانی مدت و نیازمند حمایت بیشتر
در ادامه دکتر خویی رئیس پیشین مرکز رشد فناوری فراورده های دارویی با بیان اینکه خداروشکر می کنم که پس از 9 سال و نیم فعالیت در مرکز رشد این امانت را با نیک نامی تحویل می دهم، یاد دکتر شفیعی و دکتر فرسام را گرامیداشت و افزود: 4 تا 5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت های دانش بنیانی است که از این مرکز پا گرفته اند که اگر قرار بود این داروها از طریق واردات تامین شود باید چندین برابر بیش از این، هزینه می شد.
دکتر خویی با تاکید بر اطمینان از کیفیت داروهای تولید شده شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و استفاده بیمار خود از این داروها گفت: در 5 سال گذشته در رتبه بندی مراکز رشد کشور با فاصله زیاد رتبه نخست را کسب کرده ایم.
استاد پیشکسوت دانشگاه با اشاره به روند پیشرفت تولید محصولات دارویی مرکز رشد گفت: سال 92 محصولات موجود در بازار ساخته شده در مرکز رشد، 5 یا 6 قلم بود که درحال حاضر به 90 محصول رسیده  و فقط از 60 قلم آن سال گذشته رونمایی شده است.
دکتر خویی با ابراز امیدواری از اینکه با حضور دکتر بیگلر در مرکز رشد فناوری فراوردهای دارویی، سیر پیشرفت تولیدات دارویی افزایش بیشتری یابد گفت: از 2-3 سال گذشته تصمیم داشتم این مسئولیت را واگذار کنم و تنها انگیزه ام برای ادامه دادن تکمیل ساختمان درحال ساخت مرکز رشد بود تا فضای مناسبی در اختیار فناوران جوان دانشگاه قرار گیرد که به دلیل روند کند بروکراسی، این امر محقق نشد و امیدوارم با حضور دکتر بیگلر ساخت این پروژه سرعت گیرد.
استاد پیشکسوت دانشگاه فرایند تولید فناوری را طولانی مدت و نیازمند حمایت دانست و گفت: دانشگاه همانگونه که برای تربیت دانشجو هزینه می کند باید برای تولید فناوری نیز هزینه کند. شرکت های درآمدزای مرکز رشد، اکنون به مرحله ای رسیدند که باید از این مجموعه خارج شوند و شرکت های جدید جای آنها را بگیرند و طبیعی است تا این شرکت ها  به مرحله تولید محصول و درآمدزایی برسند زمان می برد. در نتیجه در چند سال آینده ممکن است عملکرد مرکز رشد مانند گذشته در رتبه نخست نباشد و این  باید به حساب ماهیت فناوری و نه ضعف مدیریتی گذاشته شود.
دکتر خویی از زحمات همکاران مرکز رشد قدردانی کرد و گفت: در این مدت هیچ وقت براساس منافع شخصی تصمیم نگرفته ام و همواره تمرکزم براین بوده که دانشگاه با تولید محصولات دارویی مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، بزرگی خود را حفظ کند.

مرکز رشد فناوری فراورده های دارویی؛ خانه فراگیران، دانش آموختگان و فناوران داروسازی
دکتر بیگلر رئیس جدید مرکز رشد فناوری فراورده های دارویی نیز از حسن اعتماد رئیس دانشگاه قدردانی کرد و گفت: امیدوارم پس از استاد خویی، کارنامه موفقی را در این مسئولیت به جای بگذارم.
دکتر بیگلر با تاکید بر بهره مندی از تجربیات استاد خویی گفت: تجربه، حاصل سالها تلاش است و یکباره حاصل نمی شود بنابراین  امیدوارم با بهره مندی از تجربیات دکتر خویی و از نتیجه این باهم بودن، ثمراتی مثبتی برای مرکز رشد رقم بخورد.
رئیس مرکز رشد فناوری فراوردهای دارویی با تاکید بر به روزرسانی زیرساخت های مورد نیاز شرکت های دانش بنیان گفت: باید درآمد مرکز رشد صرف ارتقا زیرساخت  و تامین تجهیزات مورد نیاز مجموعه شود تا بتوانیم امنیت خاطر بیشتری را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم.
دکتر بیگلر ظرفیت های پارک علم و فناوری شهید سلیمانی  و مجموعه داروخانه های سیزده آبان را فرصت خوبی برای تداوم فعالیت شرکت های دانش بنیان در دانشگاه و تولید محصولات مورد نیاز مردم دانست و گفت: درحال حاضر بالغ بر 40 قلم داروی تک نسخه ای با صرف هزینه های بسیار وارد کشور می شود. درحالی که با استفاده از ظرفیت داروخانه های 13 آبان می توان این فرصت را فراهم کرد  که فناوران از نزدیک با نیاز بیماران آشنا شوند و تولیدات خود را به سمت پاسخ به نیاز مردم ببرند. از سوی دیگر تلفیق پارک علم و فناوری و مرکز رشد می تواند زمینه استمرار فعالیت شرکت های دانش بنیان با دانشگاه را فراهم کند و  چشم انداز خوبی را در زمینه تولیدات دارویی  کشور بوجود آورد.  
رئیس مرکز رشد فناوری فراوردهای دارویی، این مرکز را خانه فراگیران، دانش آموختگان و فناوران دانشکده داروسازی خواند و گفت: مرکز رشد و داروخانه های 13 آبان را باید برای عرصه آموزش عملی فراگیران دانشکده داروسازی آماده کنیم.  دانشجویان از همان سال های ابتدای تحصیل باید در این مراکز رفت و امد کنند تا با عرصه صنعت و دانش بنیان آشنا شوند.
دکتر بیگلر با تاکید بر تکمیل روند ساخت پروژه مرکز رشد گفت: از  ماه آینده، عملیات اجرای ساختمان مرکز رشد آغاز می شود  و امیدوارم ظرف یکسال آینده مراحل ساخت آن تکمیل  و مجموعه ای آماده شود که آیندگان برای توسعه فناوری و آموزش و پژوهش سال ها از آن استفاده کنند.

دوران شکوفایی مرکز رشد و اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان برای همکاری با دانشگاه
در ادامه دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی، دوران مسئولیت دکتر خویی در مرکز رشد فراورده های دارویی را دوران شکوفایی این مرکز دانست و گفت: مهمترین ویژگی دکتر خویی در اعتماد به جوانان و دانش آموختگان دانشکده داروسازی و میدان دادن به آنان است و این اعتماد سبب رشد تولیدات دارویی مورد نیاز کشور شده و  امیدوارم پیشرفت مرکز رشد در زمان مسئولیت دکتر بیگلر نیز ادامه پیدا کند.
سپس دکتر لقمان فیروزپور، دکتر اسماعیل موذنی و دکتر نیما سپهری از دانش آموختگان دانشکده داروسازی دانشگاه و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های دانش بنیان دارویی که محصولات بسیاری تولید کرده اند؛ خاطرات  خوش فعالیت در مرکز رشد را یادآوری و از زحمات دکتر خویی قدردانی و برای ادامه همکاری با دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز رشد  فناوری فراورده های دارویی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *