• تاریخ انتشار : 1403/07/13 - 18:22
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 172
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین دانش‌آموختگی دانشجویان پزشکی ورودی سال 1396 دانشگاه علوم پزشکی تهران

فارغ‌التحصیلی نقطه پایانی مسیر تحصیل نیست

عصر جمعه 13 مهر1403، یکصد و 88 فارغ التحصیل پزشکی ورودی 96 دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانش آموختگی خود را در مراسمی با حضور و همراهی دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر محمد حسین پورغریب شاهی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر حسین کرمانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اساتید و خانواده های فارغ التحصیلان در آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه جشن گرفتند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران،  دکتر صالحی، دراین مراسم با تاکید بر اهمیت یادگیری مستمر در حرفه پزشکی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی نقطه پایانی مسیر تحصیل نیست گفت: فارغ‌التحصیلی به معنای پایان راه نیست بلکه آغاز مسیری طولانی از یادگیری و خدمت به بیماران است.
 وی با اشاره به پیشرفت‌های سریع در حوزه پزشکی، بر ضرورت به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های پزشکان تاکید کرد و افزود: دانشی که امروز کسب کرده‌اید، ممکن است برای فردا کافی نباشد. بنابراین باید همواره در جستجوی دانش جدید باشید.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین به نقش مهم خانواده‌ها در موفقیت دانشجویان اشاره و از آن‌ها قدردانی کرد.
وی از دانش‌آموختگان خواست تا قدردان زحمات خانواده‌های خود باشند و همیشه به یاد داشته باشند که موفقیت آن‌ها حاصل تلاش‌های مشترک خانواده و جامعه است.
دکتر صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت اخلاق حرفه‌ای در پزشکی تاکید کرد و از دانش‌آموختگان خواست تا با تمام وجود به بیماران خدمت کنند و سلامت آن‌ها را در اولویت قرار دهند.
وی همچنین به نقش پزشکان در جامعه اشاره کرد و گفت: "شما به عنوان پزشک، الگوی جامعه هستید و رفتار شما می‌تواند بر دیگران تاثیرگذار باشد.
دکتر محمد حسین پورغریب، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، با بیان سخنان امیدبخش، بر اهمیت خدمت‌رسانی به مردم در دورترین نقاط کشور و نقش پزشکان در توسعه جامعه را امری مهم خواند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه به تک‌بعدی نبودن جامعه پزشکی و تمرکز نکردن بیش از حد بر تحصیل و کار در بیمارستان‌ها و مطب‌ها و همچنین ضرورت توسعه فردی پزشکان و توجه به جنبه‌های مختلف زندگی تاکید کرد.
پخش کلیپ، اجرای موسیقی و اهدای لوح از دیگر برنامه های این جشن بود.
در پایان مراسم، دانش‌آموختگان با گرفتن عکس یادگاری و  قرائت سوگند نامه از دانشکده پزشکی فارغ‌التحصیل و برای آغاز فصل جدیدی از زندگی حرفه‌ای خود آماده شدند.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 279685
جعفر صداقت
تهیه کننده:

جعفر صداقت