نشست معاون توسعه با مدیران بیمارستان‌ها، روسای شبکه‌های بهداشت و درمان و معاونان اداری و مالی دانشکده‌ها

دکتر رحیم نیا: با همراهی و همدلی از پیشبرد اهداف و برنامه‌های دانشگاه حمایت کنیم

نشست معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، با مدیران بیمارستان‌ها، روسای شبکه‌های بهداشت و درمان و معاونان اداری و مالی دانشکده‌ها به منظور تبین وضعیت مالی پایان امسال و سال ۱۴۰۲ برگزار و بر همدلی و همراهی در حمایت از اهداف دانشگاه تاکید شد.

نشست معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه با مسئولان مرتبط واحدها دکتر علی محمد مرادی,دکتر رامین رحیم‌ نیا,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 11 بهمن 1401، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، با قدردانی از تلاش همکاران خود در بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی گفت: از همراهی و  همکاری که در طول سال داشتید و با صبر، بردباری و ایثار، چالش‌های مالی را پشت سر گذاشتید قدردانی می‌کنم.
معاون توسعه دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت مالی دانشگاه تا پایان امسال و سال ۱۴۰۲ بیان کرد و گفت: باوجود تخصیص محدود منابع، در طول این سال‌ها تلاش کردیم فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و بهداشتی دانشگاه تحت تاثیر قرار نگیرد‌ و برای سال آینده نیز باید هم‌اکنون تمهیدات لازم را پیش بینی کنیم.
دکتر رحیم نیا بر ضرورت مدیریت واحدها، بر درآمد و هزینه مراکز تاکید کرد وگفت: ما در معاونت توسعه تلاش می کنیم فشار ناشی از محدودیت‌ها به واحدها منتقل نشود و شما وقت و انرژی خود را به مدیریت بهینه منابع اختصاص دهید.
معاون توسعه دانشگاه با تاکید  بر پیگیری تسهیل فرآیندها در معاونت توسعه گفت: مدیریت‌های مختلف معاونت توسعه، درحال پیگیری تسهیل فرایندها هستند که واحدها بتوانند راحت‌تر فعالیت‌های خود را انجام دهند. نهادینه شدن این امر زمان بر است و نیاز به بازخوردهای واحدهای تابعه دارد.
دکتر رحیم نیا با بیان اینکه فرایند مالی واحدها رصد می‌شود گفت: در تلاش هستیم قواعد را به گونه ای طراحی کنیم که از مدیر واحدها در برابر سوءبرداشت‌های احتمالی صیانت شود.
معاون توسعه تعامل مراکز‌ با حوزه ستادی معاونت توسعه ضروری دانست و گفت: از طریق تعامل و گفتگو می توان انتظارات و توقعات خود را به صورت دو طرفه بیان کنیم.
دکتر رحیم نیا با بیان اینکه اعتبارات دانشگاه تابع اعتبارات کشور است گفت: معاونت توسعه همراه واحدهاست  و با شفافیت امور را پیگیری می‌کند و از شما انتظار داریم اسناد مالی خود را به موقع ثبت کنید.
معاون توسعه دانشگاه با اشاره به تزریق هفتگی نقدینگی به بیمارستان‌ها گفت: نقدینگی مراکز اگرچه مطلوب نیست اما رقم مناسبی است و فرم شماره چهار تفاهم نامه که مربوط به سایر هزینه‌هاست در بیمارستان‌ها جریان هفتگی و پیوسته و مناسبی دارد.
دکتر رحیم نیا در بخش دیگری از سخنان خود الزامات فرم‌های مختلف تفاهم نامه را تشریح کرد و با تاکید براینکه مازاد بر تعهدات تفاهم نامه هزینه ای ایجاد نشود  گفت: اجرای هر تعهدی در حیطه تفاهم نامه، جز وظایف معاونت توسعه است اما هر تعهدی مازاد بر تفاهم نامه فاقد اعتبار است و درصورت ضرورت، براساس دستورالعملی که وجود دارد انجام می‌شود.
معاون توسعه دانشگاه با بیان اینکه فرم شماره ۵ تفاهم نامه که مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه ای است به نحو مطلوبی تدوین شده است گفت: امیدوارم روند تفاهم نامه در سال ۱۴۰۲ بهتر از امسال باشد.
دکتر رحیم نیا پرداخت‌های پرسنلی را از اولویت‌های دانشگاه دانست و گفت: سرمایه انسانی برای دانشگاه بسیار مهم است و لازم است در زمینه نحوه برخورد و مدیریت نیروی انسانی حساس باشیم و افزون براین، تلاش ‌کنیم پرداخت‌ها به میزان مناسب و به موقع صورت گیرد.
معاون توسعه دانشگاه با اشاره به طراحی فرم ۸ به منظور بودجه‌ریزی مبتنی برعملکرد افزود: در این راستا مدل وایزن برای سنجش تعداد نیروی انسانی مورد نیاز، طراحی شده که به صورت پایلوت در سه بیمارستان درحال اجراست. به این منظور یکسری قواعد تعریف شده که می توان در راستای تامین منابع از آن استفاده کرد.
دکتر رحیم نیا با اشاره به ضرورت یکپارچه سازی برنامه HIS  بیمارستانی گفت: در ابتدای این راه هستیم و امیدواریم با همراهی و همدلی شما این مرحله گذار به سرعت طی شود.
در ادامه مهندس سرپرست، دکتر رفعتی، مهندس مکری، علیرضا یارمحمدی، مریم نورمندی، دکتر رضایی مدیران واحدهای مختلف معاونت توسعه با قدردانی از تلاش همکاران، نکات مورد نظر خود را متذکر شدند.
سپس مدیران بیمارستان‌ها، روسای شبکه‌ها و معاونان اداری مالی دانشکده‌ها چالش‌های خود را مطرح کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *