بزرگداشت مقام شهیدان خدمت در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: آیت الله رئیسی، الگوی تمام عیار خدمت صادقانه به مردم و تلاش در مسیر نیکوکاری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم بزرگداشت مقام شهیدان خدمت، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهان خطاب به حاضرین گفت: آیت الله رئیسی، الگوی تمام عیار خدمت صادقانه به مردم و تلاش در مسیر نیکوکاری است.

بزرگداشت مقام شهیدان خدمت در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم بزرگداشت مقام شهیدان خدمت، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهان با حضور دکتر حسین  قناعتی رئیس، اعضای هیئت رئیسه، مسئولان و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران یکشنبه 6 خرداد 1403 در سالن دارالفنون برگزار شد.
دکتر قناعتی در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی، ایشان را الگوی تمام عیار خدمت صادقانه به مردم و تلاش در مسیر نیکوکاری دانست.
 وی با اشاره به آیه 2 سوره ملک، اظهار داشت که هدف از خلقت انسان، سنجش نیکوکارترین افراد است و آیت اله رئیسی با اخلاق و انسانیت خود، معیارهای الهی را در بالاترین جایگاه اجرایی کشور به منصه ظهور گذاشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ساده زیستی و مردمی بودن آیت الله رئیسی، ایشان را نمونه بارز مسئولی دانست که با وجود جایگاه رفیع، همواره در خدمت مردم و مستضعفین بودند.
وی حضور پرشور مردم در مراسم تشییع آیت الله رئیسی را نشانه‌ای از محبوبیت و جایگاه ایشان در قلب مردم دانست و گفت: تشییع رئیس جمهور شهید در کنار تشییع امام خمینی (ره) و حاج قاسم سلیمانی، از باشکوه‌ترین مراسم تشییع در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
دکتر قناعتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آیت الله رئیسی خالصانه و صادقانه کار می‌کردند، عاقبت بخیری ایشان را نتیجه این تلاش‌ها دانست.
رئیس دانشگاه از حاضرین در مراسم خواست تا با الگوگیری از سیره و منش دکتر رئیسی، در مسیر خدمت به مردم و کشور گام بردارند و با نهایت دقت و دلسوزی به وظایف خود عمل کنند.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم به روز رسانی علم و دانش و رعایت بیت المال، از کارکنان دانشگاه خواست تا با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، در مسیر خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.
در ادامه حجت السلام و المسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، با بیان اینکه ما ملتی مفتخر به داشتن اسوه‌ها و الگوهای بی‌بدیلی هستیم که راه را برای تعالی و پیشرفت کشورمان هموار می‌کنند گفت: در طول تاریخ ملت‌ها، انسان های الگو، کم‌یاب هستند و گاه در یک قرن نیز یک فرد برجسته یافت نمی‌شود. اما در دوران پس از انقلاب اسلامی، شاهد نسلی از انسان‌های وارسته و فرهیخته بوده‌ایم که با تاسی به تعالیم اسلام و مجاهدت در راه آرمان‌های انقلاب، به اسوه‌ها و الگوهای درخشان برای ملت ایران تبدیل شده‌اند.
وی آیت الله رئیسی را نمونه انسان وارسته‌ای دانست که با ساده‌زیستی و اخلاق نیکو، الگوی اخلاص و خدمت به مردم بود و گفت: تعهد ایشان به آرمان‌های انقلاب و تلاش بی‌وقفه در راه خدمت به مردم، چهره‌ای محبوب و ماندگار در اذهان مردم ساخت.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کشورمان،  نمونه‌ای از مدیران شجاع و کارآمد بود که با درایت و قاطعیت در راه مبارزه با فساد و احقاق حقوق مردم گام برداشت گفت:  ایشان با اعتقاد راسخ به خدا و مردم، در هر مسندی که قرار گرفت، با صداقت و شجاعت از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد.
حجت السلام میر مجید سید قریشی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی با از خودگذشتگی و مجاهدت در راه خدمت به مردم، به الگوی درخشان برای نسل‌های آینده تبدیل شد. افزود: شهادت این بزرگواران، مسیر آینده حرکت ما را روشن‌تر و ما را بر ادامه‌ راه خدمت با اخلاص، دغدغه‌مندی برای مردم و الگوپذیری از معیارهای انقلاب مصمم‌تر کرد.
وی با بیان اینکه حقیقت خود را نشان می‌دهد و خداوند بزرگی آیت الله رئیسی را به انسان‌هایی که تلاش می‌کردند خدمات ایشان را کم شماری کنند،  نشان داد گفت: دکتر رئیسی با فداکاری و تلاش‌های بی‌وقفه خود، گنج‌های الهی را به سمت جامعه ما سرازیر کرد. یاد و خاطره‌ی ایشان تا ابد در قلب‌هایمان زنده خواهد ماند و راه نورانی ایشان، الگوی همیشگی ما در مسیر تعالی و پیشرفت خواهد بود.
در ادامه این بزرگداشت مراسم سوگواری و نوحه سرایی برگزار شد.

نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

تصاویر