نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: افزایش بهره‌وری تجهیزات درمانی و پژوهشی ضروری است

دکتر قناعتی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از بررسی وضعیت تجهیزات پزشکی گفت: افزایش بهره‌وری تجهیزات درمانی و پژوهشی ضروری است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۲۴ دی ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از کلنگ زنی پروژه ساختمان جدید دانشکده پزشکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مذاکره برای تامین اعتبار آن صورت گرفته و امیدواریم در این دوره مدیریتی پی‌ریزی پروژه به انجام رسد.
دکتر قناعتی بر تقویت ارتباطات بین دانشگاهی تاکید کرد و گفت: فردا جلسه‌ای را با هیئت رئیسه دانشگاه تهران و هفته آینده جلسه‌ای را با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شریف خواهیم داشت این نشست‌ها به افزایش همکاری دانشگاه ها کمک خواهد کرد.
رئیس دانشگاه با اشاره به بازدید رییس شورای انقلاب فرهنگی حجه الاسلام خسروپناه از دانشگاه افزود: عملکرد دانشگاه در حوزه تجهیزات پزشکی و فراورده‌های دارویی مورد توجه ایشان قرار گرفت و به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه ها مطرح شد.
دکتر قناعتی بر تجهیز بیمارستان‌های تازه تاسیس دانشگاه تاکید کرد و گفت: برای تجهیز بیمارستا‌ن‌های اسلامشهر، شریعتی نوین و انستیتو کانسر پیگیری کنید.
رئیس دانشگاه، افزایش بهره‌وری تجهیزات درمانی و پژوهشی را ضروری دانست و افزود: تکلیف دستگاه‌هایی که بهره‌وری لازم را ندارند مشخص و به مراکزی منتقل کنید که کارایی بیشتری دارند و این مصوبه را به سیاست دائمی دانشگاه تبدیل کنید.
دکتر قناعتی با تاکید بر رصد تحولات تجهیزات پزشکی متناسب با شرایط روز گفت: در داشبورد مدیریتی دانشگاه، بخشی را به تحولات تکنولوژی اختصاص دهید و جداول مقایسه‌ای را به عنوان راهنمای خرید در اختیار دانشگاه قرار دهید.
رئیس دانشگاه، نگهداشت تجهیزات پزشکی را امر مهمی دانست و با اشاره به تجربه خود در مرکز تصویربرداری امام خمینی(ره) گفت: در ارزیابی کیفی بیمارستان‌ها، شناسنامه بازدیدهای دوره‌ای را برای نحوه نگهداشت تجهیزات پزشکی درنظر بگیرید.

بررسی وضعیت تجهیزات پزشکی دانشگاه
در ادامه دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، وضعیت تجهیزات پزشکی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و گفت: به منظور استفاده بهینه از تجهیزات موجود در دانشگاه انبار ستاد و شهر ری مدیریت و تجهیزات موجود بازتوزیع شد.
وی با اشاره به جابه جایی حدود 38 دستگاه بین مراکز مختلف دانشگاه گفت: برای استفاده از ظرفیت تجهیزات پژوهشکده ها نیز لازم است اقدام جدی صورت گیرد.

دکتر ناطقی  این اقدامات را منجر به صرفه جویی حداقل صد میلیاردی در هزینه های تجهیزات پزشکی دانست و گفت:  موضوع جدید دیگری که در سطح اکسیژن ساز های بیمارستانها اجرا شده، بهینه سازی دستگاه های اکسیژن ساز است که در گام اول در بیمارستان سینا اجرایی شد و در حال حاضر در بیمارستان فارابی در حال پیاده سازی است که نتایج بسیار امیدوار کننده ای در پی داشته است .
دکتر ناطقی از به روزرسانی آلبوم خیرین و تهیه اولویت های خرید و تعمیر تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این لیست براساس نیازسنجی مراکز درمانی تهیه شده است.
معاون درمان دانشگاه یکی از افتخارات دانشگاه را رسیدگی به درخواست های ارزیابی بالینی تجهیزات پزشکی وزارت محترم بهداشت دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از بررسی ها از جانب وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع می‌شود.
دکتر ناطقی با اشاره به انجام اقدامات اصلاحی به منظور افزایش بهره وری تجهیزات پزشکی و محاسبه میزان بهره وری  هریک از تجهیزات پزشکی و سهم هریک از مراکز در پذیرش بیماران مربوط به هر دستگاه  گفت: با حمایت های معاونت توسعه دانشگاه، عمر تجهیزات پزشکی دانشگاه روبه جوان تر شدن است.
 پیش از دستور
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید میرقریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه با گرامیداشت ماه مبارک رجب، فرازهایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را درخصوص اهمیت ارتباط مسئولان با مردم تفسیر کرد.

 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر