نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب

دکتر قناعتی: انسان های بزرگ، رنج تغییرات کوتاه مدت را تحمل می کنند تا اثرات بلندمدت ماندگار شود

در نشست صمیمانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای هیئت علمی گروه بیماری های قلب و عروق دستاوردها، چالش ها و درخواست های این گروه بررسی وبر اینکه نتایج تحقیقات باید منتج به خلق ثروت شود تاکید شد.

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست  20 شهریور1402، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیروی انسانی را سنگ بنای دانشگاه دانست و افزود: روش مدیریتی که به کار می برم این است که در کنار همکاران باشم و از نزدیک در جریان چالش ها و مطالبات آنان قرار گیرم.
رئیس دانشگاه با تاکید بر تقویت کار تیمی گفت: در کار تیمی، تیمی موفق تر است که بتواند خلاقانه تر، جامع تر و با حوصله تر به مشکلات نگاه کند  و همه باید در ارائه بهتر خدمات در جامعه به یکدیگر کمک کنیم.  
دکتر قناعتی با بیان اینکه در گروه قلب و خصوصاً در بیمارستان مرکز قلب خدمات بی نظیری ارائه می شود گفت: این مرکز مدل علمی را در نحوه خدمت رسانی به بیماران ارایه کرده که موفقیت بزرگی محسوب می شود.  
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه انسان های بزرگ، رنج تغییرات کوتاه مدت را تحمل می کنند تا اثرات بلند مدت ماندگار شود گفت: در مسیر رشد باید از منافع شخصی گذشت و منافع جمعی را در نظر گرفت.  
دکتر قناعتی در خصوص نحوه تقسیم بندی دستیاران گفت: تقسیم بندی دستیاران برای آموزش در مرکز قلب و  بیمارستان های دیگر برعهده گروه است؛ اما پیشنهاد می دهم سازوکار مشخصی را برای آن در نظر بگیرید.  
رئیس دانشگاه با تاکید بر صبوری و بردباری در برابر چالش ها گفت: برای مقابله با مشکلات باید نگرشمان را تغییر دهیم و بردبار باشیم و باکوچک ترین مشکل کار را رها نکنیم. بزرگان و پیشکسوتان ما نیز همین رویکرد را داشتند و تا آخرین لحظات حیات خود، دست از تلاش برنداشتند.   
دکتر قناعتی جامعیت مراکز تحقیقاتی را لازم دانست و افزود: تحقیقات مراکز پیشرفته دنیا به سمت کارآفرینی است. باید بازخورد هر پژوهشی را در جامعه مشاهده کنیم. نتایج تحقیقات باید منتج به خلق ثروت شود و این امر در دانشگاه ما مورد توجه قرار دارد.  
رئیس دانشگاه، در ادامه با معرفی فعالیت های انجام شده در دو سال اخیر گفت: در این دوره مدیریتی، برنامه جامعی برای حوزه های  مختلف دانشگاه تنظیم کردیم و  توجه ویژه ای به فناوری داریم؛ به طوریکه در زمینه صادرات محصولات فناورانه نیز پیشرفت خوبی داشته ایم.  در عرصه  بین المللی سازی نیز توانستیم روابط خوبی برقرار کنیم و در رقابت با دانشگاه های سایر کشورها، پروژه بزرگ دانشگاه سبطین را بر عهده  گرفتیم و اکنون در زمینه سلامت عراق فعالیت داریم.
در ادامه دکتر مجتبی سالاری فر مدیر گروه بیماری‏های قلب و عروق، با بیان اینکه گروه بیماری های قلب و عروق با 66 عضو هیئت علمی از بزرگ ترین گروه های دانشگاه علوم پزشکی تهران است گفت: بخش بیماری های قلب و عروق در اکثر بیمارستان های دانشگاه وجود دارد و در سه بیمارستان آکادمیک دستیار و فلوشیپ در رشته های ینترونشن، اکو، نارسایی قلب، الکتروفیزیولوژی فعالیت و در حال خدمات رسانی آموزشی، پژوهشی و درمانی است. 
مدیر گروه بیماری‏های قلب و عروق با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد اعضای هیئت علمی این گروه،  برترین های دوره خودشان بوده‏اند گفت: بسیاری از اعضای گروه قلب فارغ التحصیل دانشگاه تهران می باشند و نسل اول اساتید دانش آموخته  بیمارستان های شریعتی و امام خمینی (ره) می باشند که همیت بخش های مادر دانشگاه را نشان می دهد.
وی ادامه داد: با تأسیس مرکز قلب تهران و گسترش آموزش دستیاران قلب در این مرکز اغلب اساتید جوان گروه قلب دانش آموخته این مرکز می باشند.
 سپس دکتر محمدرضا صالحی سرپرست دانشکده پزشکی گروه بیماری های قلب را گروهی خوشنام، علمی، پرکار و از بزرگ ترین گروه های دانشگاه دانست و گفت: اساتید این گروه از باب آموزشی و پژوهشی تلاش خیلی فراوان و تولیدات خوبی  در هر دو سطح فراگیران و محصولات علمی ارائه دادند.
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به اهمیت آموزش پزشکی عمومی در  دانشکده پزشکی گفت: با توجه به رویکرد فلوشیپ، فوق تخصصی،اساتید وقت کافی برای فراگیران مقطع پزشکی عمومی در نظر بگیرند، چرا که فارغ التحصیلان پزشکی عمومی برای دانشگاه بسیار مهم می باشند. 
دکتر صالحی در حوزه پژوهش گفت: مراکز تحقیقات و گروه قلب به صورت مشخص برنامه پژوهشی دقیق تری برای استادیارانی که نسبت به سایرین فعالیت کمتری دارند، داشته باشد تا این افراد نیز در این حوزه مشارکت بیشتری کنند و  تجربیات آنان بصورت مستندات های علمی منتشر و مورد استفاده قرار گیرد.
در این جلسه اعضای گروه بیماری های قلب و عروق نقطه نظرات و چالش های این گروه را مطرح کردند و دکتر قناعتی در خصوص رفع مشکلات مطرح شده قول مساعد دادند.

 

نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

تصاویر

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه قلب

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *