سومین جلسه مجمع خیرین بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: خانه‌های سلامت، بسیاری از مسائل و هزینه های مردم و حجم مراجعه به بیمارستان ها را کاهش می دهند

دکتر قناعتی در سومین جلسه مجمع خیرین بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با مراجعه مردم به خانه‌های سلامت، بسیاری از مسائل و هزینه های آنان و همچنین حجم مراجعه به بیمارستان ها برای دریافت خدمات غیر ضروری کاهش می یابد.

 به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس دانشگاه در حاشیه نشست 9 آذر 1402 که با حضور معاون بهداشت دانشگاه و اعضای مجمع خیرین برگزار شد، با بیان اینکه حوزه بهداشت در ارزیابی های نظام سلامت مهم است گفت: سازمان بهداشت جهانی در ارکان مختلف سلامت بر سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی تاکید دارد و در این راستا برخورداری از امید در بهبود حال بیمار کمک کننده است.
وی با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه ادامه داد: شبکه بهداشت دانشگاه به طور سیستماتیک بر جمعیت تحت پوشش دانشگاه احاطه دارد و برای حل معضلات آنان اقدام می کند به طوری که از یک میلیون خانوار در محدوده دانشگاه، شاخص های اصلی سلامت 850 هزار خانوار مورد بررسی قرار گرفته است و درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران اطلاعات مشخص و منجسمی را در زمینه آسیب های اجتماعی جمعیت محدوده خود دراختیار دارد.
دکتر قناعتی تاثیر مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت را به دلیل اقدامات اولیه و پیشگیرانه برای مراجعه‌کنندگان؛ بیشتر از بیمارستان ها دانست گفت: با مراجعه مردم به خانه‌های سلامت، بسیاری از مسائل و هزینه های آنان و همچنین حجم مراجعه به بیمارستان ها برای دریافت خدمات غیر ضروری کاهش می یابد.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در این دوره مدیریتی حدود هزار میلیارد تومان در امر ساخت و ساز، تعمیر و تامین تجهیزات، تهیه مکمل ها و مواد غذایی و دارویی نیازمندان با کمک خیرین تامین شده است گفت: بخشی از خانه های بهداشت دانشگاه استیجاری است و هرساله با افزایش اجاره بها و مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم که در این نشست با کمک خیرین، بخشی از مشکلات خرید خانه های بهداشت، برطرف شد.
 در ادامه دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین  دانشگاه در کشور است که مجمع خیرین بهداشت را تشکیل داده است گفت: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت تصمیم گرفته شد، این مجمع با هدف توجه اختصاصی خیرین به حوزه بهداشت تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون خدمات اورژانسی، درمانی و تهیه تجهیزات خاص، کانون توجه خیرین بوده گفت: به دلیل مسائل حوزه بهداشت، در زمینه املاک استیجاری و  تامین منابع مورد نیاز، این مجمع شکل گرفت.
دکتر اولیائی منش ادامه داد: ما در این جلسه نیازهای خود را در چهار حوزه املاک، مکمل های دارویی، تجهیزات و بسته هایی غذایی به نیکوکاران و خیرین معرفی کردیم و در خصوص مسائل اضطراری مراکز بهداشتی استیجاری و کمبودهای آن تلاش شد که مشکلات مرتفع شود.
معاون بهداشت دانشگاه در ادامه افزود: در همه کشور های دنیا بخشی از منابع توسط خیرین تامین می شود و دانشگاه نیز در حوزه خیرین در بخش های غیر بهداشت بسیار فعال است و ما سعی کردیم با تشکیل این مجمع بخش خیرین بهداشت را نیز فعال کنیم.


نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر