• تاریخ انتشار : 1403/02/08 - 15:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 255
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دومین نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت

دکتر قناعتی: هدف گذاری دانشگاه علوم پزشکی تهران تبدیل شدن به قطب علمی هوش مصنوعی در منطقه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت گفت: هدف گذاری دانشگاه علوم پزشکی تهران تبدیل شدن به قطب علمی هوش مصنوعی در منطقه است.

 نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 8 اردیبهشت 1403، اقدامات ستاد راهبری در زمینه ترویج فرهنگ و توسعه هوش مصنوعی بررسی شد و دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای ستاد راهبری در پیشبرد اهداف هوش مصنوعی قدردانی کرد و گفت: تاکنون برگزاری نشست های تخصصی نتیجه خوبی  داشته است و امیدوارم هدف گذاری تبدیل دانشگاه به قطب علمی هوش مصنوعی به نتیجه برسد.
دکتر قناعتی هدف اصلی دانشگاه در سال 1403 را تمرکز بر توسعه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دانست و گفت: برای توسعه هوش مصنوعی هریک از کمیته ها تا هفته آینده برنامه عملیاتی خود را ارایه و منابع مالی مورد نیاز اجرای این برنامه ها را پیش بینی و اعلام کنند.
رئیس دانشگاه با اشاره به دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست گفت:  اعضای کمیته ها مشخص و احکام آنان صادر میشود. همچنین برای برگزاری همایش ملی هوش مصنوعی که در نیمه دوم سال برگزار می شود رئیس، دبیر علمی و دبیر اجرایی مشخص شدند.
دکتر قناعتی در توضیح جایگاه کشور در زمینه هوش مصنوعی گفت: با برنامه ریزی هایی که در دانشگاه صورت گرفته امیدوارم به پیشرفت های جهان در این عرصه نزدیک شویم.

فراخوان استفاده از ظرفیت دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی
در ادامه دکتر بابک نگاهداری قائم مقام رئیس دانشگاه در ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت از دکتر قناعتی در حمایت از برنامه های هوش مصنوعی قدردانی کرد و گفت: موضوعات علمی که در نشست های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و دانشگاه های دیگر برگزار شد تبدیل به کتاب شده که امیدوارم با کمک مدیریت روابط عمومی  منتشر شود.
دکتر نگاهداری بااشاره به جمع اوری پیشنهادهای مطرح شده در نشست های تخصصی گفت: از بین این پیشنهادها، 19 محور احصا و در رئوس وظایف کمیته ها گنجانده شده که برای تحقق آن برنامه ریزی کنند.  
قائم مقام رئیس دانشگاه در ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی با تاکید براینکه سعی شده  از همه ظرفیت‌های دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی استفاده شود افزود: از مدیران گروه های اموزشی خواستیم اساتید علاقمند و فعال در زمینه هوش مصنوعی را  پیشنهاد بدهند.

برنامه‌های دانشگاه در زمینه توسعه هوش مصنوعی
سپس دکتر فهیمه قاسمی دبیرستاد راهبری نقش راه هوش مصنوعی در سلامت، اقدامات انجام شده در زمینه هوش مصنوعی را تشریح کرد و گفت: کتابی که از مجموعه سخنرانی های هوش مصنوعی تدوین شده حدود 120 صفحه است که امیدواریم روز همایش ملی رونمایی شود.
وی با اشاره به پیگیری کریکولوم آموزشی دانشگاه بسطین و تکمیل نقشه راه آن گفت: برای راه اندازی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه نیز درحال پیگیری هستیم.

حمایت از طرح‌های فناورانه هوش مصنوعی
سپس دکتر رضا فریدی مجیدی رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی با اشاره به تصویب 12 طرح فناورانه در زمینه هوش مصنوعی گفت: این طرح ها محصول محور هستند و امسال در نظر داریم در فراخوان های اعلامی از طرح های بیشتری حمایت کنیم.

در ادامه نشست، دکتر علی اکبری ساری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی و دکتر محمد حسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه به ترتیب به عنوان روسای کمیته های علمی پژوهشی، آموزش و ترویج، اطلاع رسانی و رسانه و کمیته بین الملل پیشنهادهای خود را در زمینه محورهای 19 گانه پیش بینی شده در وظایف کمیته ها بیان کردند.

توضیح اینکه ستاد راهبری هوش مصنوعی از 7 کمیته شامل کمیته برنامه ریزی آموزشی و ترویج، کمیته داده و زیر ساخت، کمیته امور حقوقی،کمیته امور بین الملل، کمیته علمی پژوهشی، کمیته توسعه فناوری و کمیته رسانه و اطلاع رسانی تشکیل شده است که برنامه های هوش مصنوعی را پیگیری می کنند.


  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,جلسات و نشست ها
  • کد خبر : 264269
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

 نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت  نشست ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت