کلنگ‌زنی «پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی خیرساز شادروان امیر گوهری»

دکتر قناعتی: کمک‌های خیرین گره‌های بزرگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران را در جهت خدمت به مردم بازکرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در آیین کلنگ زنی «پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی شادروان امیر گوهری» که به همت مرکز قلب تهران و با همکاری خیر در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع ساخته خواهد شد، گفت: کمک‌های خیرین گره‌های بزرگی از دانشگاه را در جهت خدمت به مردم بازکرده است.

 آیین کلنگ‌زنی «پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی شادروان امیر گوهری» خیر ساز

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز قلب تهران باتوجه‌به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی و پیش‌بینی‌های علمی افزایش این بیماری در دهه‌های آینده و نیاز کشور به کنترل عوامل خطر آن، افزون بر ارائه الگوی مناسب در غربالگری و مدیریت عوامل خطر بیماری‌های قلبی در کشور به‌منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و علمی خود مراحل ساخت «پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی شادروان امیر گوهری» را آغاز می‌کند.
در آیین کلنگ‌زنی «پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی شادروان امیر گوهری» روز چهارشنبه 19 مهر1402 دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیشگیری بیماریها از درمان آن مهم تر است علاوه بر آن با توجه به آمارها هزینه پیشگیری کم تر از هزینه های درمان است و امیدوارم فرهنگ پیشگیری در جامعه ما شایع شود.
وی با بیان اینکه ایران در زمینه درمان بیماری‌های قلب و عروق جزو کشورهای پیشرفته به شمار می‌رود افزود: کشور ما در زمینه پزشکی سرآمد است و هدف ما این است که در کشور به عالی‌ترین درجات علمی برسیم و در این زمینه توقف نکنیم.
وی با اشاره به اینکه خیرین کمک‌های مالی خوبی در اختیار دانشگاه گذاشته‌اند و این کمک‌ها  گره‌های بزرگی از دانشگاه را در جهت خدمت به مردم بازکرده است افزود: این سرمایه‌گذاری دنیوی و اخروی بزرگی است که امیدوارم همه ما به سمت‌وسوی این سرمایه‌گذاری قدم برداریم.
دکتر قناعتی در ادامه تأکید کرد: در ساخت این ساختمان از بهترین و عالی‌ترین مشاوره‌ها استفاده شده تا بهینه‌ترین خدمت در این مرکز ارائه شود.
رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران،  اساتید و کارکنان مرکز قلب تهران گفت: اگر ما منفعت‌طلبی را کنار بگذاریم و از خودگذشتگی داشته باشیم آنگاه کشوری آباد خواهیم داشتم و خدمتی که شما به افراد جامعه ارایه  می‌دهید خدمتی ارزشمند و بزرگ است و نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.

در ادامه دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران گفت: این مرکز با عنوان «پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی شادروان امیر گوهری» در زمینی بالغ بر هزار مترمربع و فضایی با مساحت 5 هزار متر مربع در 5 طبقه ساخته خواهد شد.
 وی ادامه داد: یک طبقه از این فضا به مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های قلبی و محلی برای استقرار خیریه قلب سالم و دوطبقه دیگر به کلینیک‌ها اختصاص داده خواهد شد به‌طوری که  بیش از 20 کلینیک به طور هم‌زمان فعال خواهند بود.
رئیس مرکز قلب تهران با بیان اینکه مدیریت عوامل خطر و تمام مواردی که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی  در ارتباط است در اولویت ارائه خدمت این مرکز خواهد بود افزود: علاوه بر این، کلینیک‌های غربالگری و سرپایی و پاراکلینیک‌ها و فضاهای آموزشی در این مرکز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سایتی برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خواهیم داشت تا با وجود این فضاها بتوانیم فعالیت‌های ارتقا سواد سلامت جامعه را توسعه دهیم و برآورد می‌کنیم تا دو سال و نیم آینده این فضا به بهره‌برداری برسد.
دکتر واشقانی فراهانی با اشاره به همکاری این مرکز با معاونت بهداشت و مراکز سلامت حوزه شهرداری گفت: در این مرکز پشتیبانی مراکز بهداشتی درمانی و  خانه‌های سلامت شهرداری برای ارجاع به حوزه‌های تخصصی دائر خواهد شد.
سپس فیروز گوهری خیر این مرکز با بیان اینکه خود دچار بیماری قلبی عروقی است و با مشکلات این بیماران آشنایی دارد گفت: ازآنجایی‌که با مشکلات این بیماری آشنا هستم و با کمک چنین مراکزی از خطرات ناشی از این بیماری عبور کردم و اکنون بهبودی نسبی دارم به همین دلیل تصمیم گرفتم چنین مرکزی را  احداث کنم تا سایر بیماران نیز از خدمات مناسب درمانی بهره‌مند شوند.
وی افزود: این ساختمان به نام برادرم امیر گوهری نام‌گذاری شده زیرا این زمین از سوی برادرم به بنده واگذار شده و طبق توافقات صورت‌گرفته قرار است این ساختمان به مرکز قلب تهران  به‌منظور ارائه خدمت به بیماران قلبی عروقی تعلق گیرد.
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

عکاس
فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *