نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: یکی از اقدامات مهم در عرصه آموزش بازنگری کوریکولوم های آموزشی و به روز رسانی آنها متناسب با نیاز جامعه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیئت رئیسه پس از بررسی پروژه پیشنهادی ایجاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه سبطین شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلی در قالب بیمارستان دندانپزشکی، گفت: یکی از اقدامات مهم در عرصه آموزش بازنگری کوریکولوم های آموزشی و به روز رسانی آنها متناسب با نیاز جامعه است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 9 اردیبهشت 1403، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رعایت اصول اخلاقی را لازمه مدیریت صحیح و از عوامل موفقیت دانست و گفت: بسیاری از شرکت های بزرگ در زمینه اصول اخلاق سازمانی چندین جلد کتاب تالیف کرده اند و آن را مبنای عملکرد خود قرار داده اند. معمولا موفقیت در نتیجه عمل به اصول اخلاقی حاصل و نادیده گرفتن اخلاقیات به عنوان عوامل شکست شناخته می شود.
دکتر قناعتی پیشرفت های دانشگاه را باوجود محدودیت ها و تنگناهای مالی قابل توجه خواند و گفت: در همین شرایط عملکرد حوزه درمان دانشگاه 20 تا 25 درصد رشد داشته است و بیش از 100 پروژه  عمرانی در زمینه خوابگاه دانشجویی و توسعه بخش های آموزشی و درمانی و پژوهشی به مجموعه دانشگاه اضافه شده است.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه سبطین از افتخارات حوزه آموزش بین الملل کشور است افزود: در عرصه آموزش نیز تحولات چشمگیری داشته ایم. یکی از اقدامات مهم در عرصه آموزش بازنگری کوریکولوم های آموزشی و به روز رسانی آنها متناسب با نیاز جامعه است که مورد توجه قرار دارد.
دکتر قناعتی فعالیت های دانشگاه در زمینه پژوهش و  بهداشت را کم نظیر دانست و گفت: اقدامات دانشگاه در عرصه پژوهش و بهداشت الگوی سایر دانشگاه ها است. امسال نیز در نظر داریم برنامه های حوزه فناوری اطلاعات را با هوش مصنوعی تلفیق و تحول بزرگی را در این زمینه رقم بزنیم.
رئیس دانشگاه با تاکید بر توجه به امور فرهنگی در دانشگاه گفت: دانشگاه محل انسان سازی است  و پیشرفت های که تاکنون حاصل شده نیز مرهون اساتید بزرگی است که علم، اخلاق و انسانیت را درهم آمیخته و به کاربسته اند. با زنده نگه داشتن فرهنگ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که می توان انسان های بزرگ تربیت کرد. 
دکتر قناعتی با بیان اینکه هریک از اعضای هیئت رئیسه و مسئولان بیمارستان ها و دانشکده ها مقید به شرکت در نماز جماعت باشند افزود: معاونت دانشجویی فرهنگی برای برگزاری نشست های فرهنگی منظم با مسئولان دانشگاه، برنامه ریزی کند.
رئیس دانشگاه بر شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای تبدیل آن به نقاط قوت تاکید کرد و گفت: همان طور که جهان هستی سیر تکامل خود را طی می کند ما نیز نباید به موفقیت های حاصل شده در این دو سال و نیم بسنده کنیم؛  بلکه باید با ایجاد پویایی لازم در برنامه ها، متناسب با نیاز جامعه و شرایط روز به روند پیشرفت دانشگاه کمک کنیم
در ادامه دکتر محمد حسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه به تحولات دانشگاه سبطین و  افزایش تقاضای دانشگاه های عراق در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران و استقبال رتبه های برتر کنکور سراسری این کشور برای پذیرش در شعبه بین الملل دانشگاه در عراق توضیح داد.
سپس دکتر محمد حسین نکوفر مسئول راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی در عراق،درخصوص اهمیت راه اندازی این مرکز و زمان بندی اجرای این پروژه در عراق گزارشی را ارایه کرد.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر