• تاریخ انتشار : 1403/07/29 - 18:35
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیست‌وهشتمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت مقابله با فروش داروهای سقط جنین در فضای مجازی تأکید کرد

دکتر علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیست‌وهشتمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از افزایش نگران‌کننده تبلیغ و فروش داروهای سقط جنین در فضای مجازی خبر داد و بر ضرورت تدوین راهکارهای جدی برای مقابله با این پدیده تأکید کرد.

 به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا اولیایی‌منش، معاون بهداشت دانشگاه، در حاشیه بیست‌وهشتمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت 29 مهر 1403 گفت: در این جلسه، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده کمیته بهداشت قرارگاه از ابتدای تشکیل تاکنون ارائه شد.

همچنین، گزارش کمیته دارو نیز مورد بررسی قرار گرفت. معاون بهداشت دانشگاه افزود: یکی از چالش‌های مهم مطرح شده در این جلسه، موضوع داروهای سقط جنین بود که باوجود تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل توزیع این داروها، متأسفانه شاهد تبلیغ و فروش آن‌ها در فضای مجازی هستیم. در این راستا، نیازمند تدوین راهکارهای موثر برای مقابله با این پدیده هستیم.

وی در ادامه به موضوع مهدکودک‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت پشتیبانی دانشگاه در حال پیگیری جدی موضوع ایجاد مهدکودک برای کارکنان، دستیاران و اساتید دانشگاه است. ایجاد چنین امکاناتی نقش مهمی در تسهیل فرزندآوری ایفا می‌کند.

دکتر اولیایی‌منش همچنین از تصویب گرنت پژوهشی بدون سقف برای طرح‌های مرتبط با جمعیت خبر داد و افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه از پژوهشگران و اعضای کمیته‌ها دعوت می‌کند تا طرح‌های پژوهشی خود را در حوزه جمعیت برای دریافت حمایت مالی ارائه دهند.

در پایان خاطرنشان کرد: جلسه آینده قرارگاه جوانی جمعیت با حضور رئیس دانشگاه برگزار می شود و در آن، گزارش کاملی از فعالیت‌های انجام شده و چالش‌های پیش رو ارائه خواهد شد.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,جوانی جمعیت
  • کد خبر : 281788
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر