آموزش بیش از 58 هزار و 780 رابط سلامت محله و سفیران سلامت در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی رابطان سلامت محله و سفیران در مراکز و پایگاه‌های این مرکز خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، اعظم شجاع، کارشناس واحد آموزش بهداشت و ارتقا سلامت این مرکز گفت: در طرح خود مراقبتی فردی، هدف اصلی آموزش دادن به یک نفر سفیر سلامت، به ازای هر خانوار است.
وی در ادامه افزود: سفیر سلامت عضوی داوطلبانه با حداقل سواد برای خواندن و نوشتن است که مسئولیت مراقبت فعال از سلامت خود، خانواده و جامعه را دارد و رابط سلامت محله فردی داوطلب است که برای مشارکت مردم و بالا بردن سطح سلامت جامعه با مراکز و پایگاه‌های سلامت همکاری می‌کند.
همچنین با توجه به اینکه آموزش این دو گروه از وظایف مسئولان رابطان مراکز و پایگاه‌های سلامت است، در فصل بهار سال جاری جلسات آموزشی برای رابطان سلامت محله و سفیران در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
شجاع در ادامه گفت: سبک زندگی سالم، ناخوشی جزئی و خطرسنجی باروری در هزار و 827 جلسه برای 27 هزار و 183 تن از رابطان سلامت محله، 5 هزار و 972 جلسه برای 31 هزار و 597 تن از سفیران سلامت محله آموزش داده شد.
 
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر