اعلام حمایت نماینده یونیسف از فعالیت‌های مرکز طبی کودکان در درمان کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب العلاج

دکتر رابین ناندی نماینده صندوق کودکان ملل متحد در ایران (یونیسف)، از بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان بازدید و بر حمایت از فعالیت های این مرکز تاکید کرد.

اعلام حمایت نماینده یونیسف از فعالیت‌های مرکز طبی کودکان در درمان کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب الاعلاج

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران،  در حاشیه بازدید 19 تیر  1403 دکتر ناندی با ابراز تحت تاثیر قرار گرفتن از تعهد و تخصص کادر درمان این مرکز و خدمات پیشرفته ارائه شده به کودکان مبتلا به سرطان، نقائص ایمنی اولیه و بیماری‌های متابولیک گفت: از این بازدید کاملا تحت تاثیر قرار گرفتم و برای خدمات عالی و استفاده از روش‌های نوین درمانی  کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب العلاج تبریک می‌گویم.
وی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت‌های این مرکز، بر همکاری یونیسف با مرکز طبی کودکان در زمینه‌های مختلف اعلام امادگی کرد و افزود: ما می‌توانیم در چهار زمینه شامل توانمندسازی کادر درمان در ارائه خدمات بهتر، پشتیبانی‌های فنی و تجهیزاتی، تامین اقلام مورد نیازی که به دلیل تحریم‌ها در دسترس بیمارستان نیست و همچنین تبادل تجربیات و انجام تحقیقات و نواوری‌های مشترک  بین مرکز طبی کودکان و سایر کشورها همکاری کنیم. 
در ادامه این بازدید، دکتر امیرعلی حمیدیه، رئیس بخش پیوند سلول‌های بنیادی مرکز طبی کودکان، با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران و تاثیر آن بر بخش سلامت، گفت: این بازدید را به دلیل تحریم‌هایی که کودکان را هدف قرار گرفته، برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم مشکلات کودکان بیمار را در مراجعه به این مرکز برطرف کنیم. 
وی مرکز طبی کودکان را قطب علمی کودکان کشور دانست و افزود: این مرکز ، قطب علمی آموزش، پژوهش و درمان کودکان است و با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات در زمینه سلول و ژن درمانی در جهان، لازم به این تجهیزات و فناوری‌ها دسترسی پیدا کند. 
دکتر حمیدیه در پایان از همت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری این جلسه قدردانی کرد و گفت: دکتر ناندی از خدمات ویژه این مرکز به بیماران ایرانی و خارجی متعجب شد و باور نمی‌کرد در ایران چنین خدمات پیشرفته‌ای ارایه شود. به همین دلیل  اعلام کرد با کمال میل و داوطلبانه به این مرکز کمک کند.
سهیلا ملکی
تهیه کننده:

سهیلا ملکی

تصاویر