• تاریخ انتشار : 1403/07/21 - 13:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 146
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیمان «گروه هشت» به «اتحاد دانشگاهی مجمع جهانی سلامت» تغییر نام داد

انتخاب دکتر امیرحسین تکیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در هیئت مدیره مجمع جهانی سلامت

نشست مجمع سالیانه پیمان گروه هشت (M8 Alliance)با حضور نمایندگان بیش از سی دانشگاه عضو صبح شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در برلین برگزار و تغییر نام پیمان گروه هشت به اتحاد دانشگاهی مجمع جهانی سلامت، (World Health Summit Academic Alliance) به طور رسمی به تایید اعضا رسید و لوگوی جدید این اتحاد رونمایی شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این جلسه میزبانی دانشگاه  NIMS هندوستان برای نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در اردیبهشت ۱۴۰۴ در دهلی نو به تصویب رسید.
علاوه بر این در جریان نشست، انتخابات هیئت مدیره مجمع جهانی سلامت انجام شد و دکتر امیرحسین تکیان، استاد دانشکده بهداشت به مدت 2 سال دیگر با اکثریت آرا به عضویت هیئت مدیره انتخاب شد.
توضیح اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۱۳۹۶ عضو اتحاد دانشگاهی مجمع جهانی سلامت (با نام سابق پیمان گروه هشت) است که تاثیر گذارترین نهاد مشورتی تصمیم ساز سلامت جهانی به شمار می‌رود. دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۸ میزبان هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع سلامت بود که با شرکت ۸۰۰ نفر، شامل ۱۴۹ مهمان خارجی از ۴۷ کشور دنیا در جزیره کیش برگزار شد.
دکتر امیرحسین تکیان از سال ۲۰۱۹ به عنوان عضو هیئت مدیره مجمع جهانی سلامت نقش فعالی در دستورسازی مجمع دارد و از سال ۲۰۲۱ نیز به عنوان عضو شورای عالی بنیاد جهانی ویرشو فعالیت می‌کند.
پانزدهمین نشست جهانی مجمع جهانی سلامت از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه با حضور چهار هزار نفر از دانشمندان، سیاستگذاران و فعالان سلامت جهانی با شعار “بنا نهادن اطمینان برای جهانی سلامت‌تر” Building Trust for a Healthier World: با حضور صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه، رئیس سازمان جهانی سلامت    (WHO)و هزاران نفر از صاحب نظران تراز نخست سلامت از سراسر دنیا در برلین برگزار می‌شود.
دانشگاه علوم پزشکی تهران با میزبانی یکی از نشست‌های تخصصی با موضوع سلامت در بحران و جنگ: “Health in War & Conflict  “که یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ به وقت اروپا: ۱۷.۳۰ تا  ۱۹.۰۰به وقت تهران برگزار می‌شود در این نشست شاخص جهانی حضور دارد. برنامه‌های نشست در نشانی به صورت زنده قابل مشاهده و پیگیری است.
www.conference.worldhealthsummit.org/program/whs2024www.worldhealthsummit.org


  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 280993
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *