انتشار مقاله اثربخشی یک ترکیب دارویی گیاهی ایرانی بر بیماری کووید 19 در مجله Integrative Medicine Research

پژوهشگران دانشکده طب ایرانی در مطالعه ای بالینی اثر یک ترکیب گیاهی را بر بیماران مبتلا به کووید 19 بررسی کردند.

انتشار مقاله اثربخشی یک ترکیب دارویی گیاهی ایرانی بر بیماری کووید 19 در مجله Integrative Medicine Research

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، مقاله اثربخشی یک ترکیب دارویی گیاهی ایرانی بر بیماری کووید 19 که حاصل مطالعه پژوهشگران دانشکده طب ایرانی است، در مجله Integrative Medicine Research (با ایمپکت فکتور36.2) منتشر شد.

امروزه توجه به طب های سنتی برای بهره مندی از ظرفیت های بهداشتی و درمانی آنها بیش از پیش شده است. با بروز پاندمی کرونا، پژوهش های مبتنی بر طب های سنتی برای مبارزه با این بیماری نیز گسترش یافت.

در این پژوهش که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است، اثربخشی یکی از ترکیب های طب ایرانی بر بیماران مبتلا به کرونا مورد بررسی بالینی قرار گرفته است.

در این مطالعه یک ترکیب گیاهی حاوی عصاره های ریشه شیرین بیان، پوست انار، ریوند و سیاهدانه به مدت 7 روز، روزانه سه نوبت به درمان رایج اضافه شده است. در بررسی های به عمل آمده در 79 بیمار مبتلا به کووید 19، این فرمول طب ایرانی بر مدت زمان بستری، تعداد تنفس، مدت زمان نیاز به اکسیژن درمانی و مرگ ومیر به صورت معنی داری مؤثر بوده است. عوارض احتمالی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته که عارضه ای گزارش نشده است.

بنابر نتایج حاصل از این پژوهش، به نظر می رسد  به کارگیری طب ایرانی در کنار درمان های رایج می تواند برای بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند، کمک کننده باشد.

در کارآزمایی بالینی که در همین راستا توسط تیم تحقیق دانشکده طب ایرانی انجام شده است، این کپسول به همراه یک ترکیب مایع گیاهی نیز برعلایم بیماران مبتلا به کووید19 به طور معنی داری اثر داشته است.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *