بازدید نماینده معاونت درمان دانشگاه از پایگاه های سلامت مستقر در بیمارستانهای دولتی تابعه

کارشناس رابط سکته های حاد مغزی دانشگاه از پایگاه های سلامت دایر در بیمارستان های تابعه دانشگاه در هفته ملی پیشگیری و درمان سکته های مغزی بازدید کرد.

گالری عکس

در این بازدید که روز چهارشنبه 10 آبان 96 از بیمارستان های امیراعلم،شریعتی و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) انجام شد. سمیرا شصتی کارشناس مسئول آموزش کارکنان مدیریت امور پرستاری و رابط سکته های حاد مغزی دانشگاه با حضور در پایگاه های سلامت مستقر در این مراکز به بررسی خدمات آموزشی ارائه شده در آن ها پرداخت و به نمایندگی از حوزه معاونت درمان از مسئولین مربوطه جهت برپایی این پایگاه ها تشکر کرد.
در حاشیه این بازدید دکتر احتشامی مدیر درمان بیمارستان امیر اعلم با تاکید بر نقش آموزش بر جلوگیری از ابتلا به بیماری گفت: بهترین اقدام جهت پیشگیری از بیماری آموزش و آگاهی دادن به مردم است که این امر منتج به کاهش هزینه های درمان می شود. وی همچنین در خصوص اقدامات بیمارستان امیراعلم در این هفته گفت: بخش پرستاری این مرکز اقدام به برگزاری پایگاهی جهت ثبت و کنترل فشار خون مراجعین و آموزش همگانی در محیط درمانگاه کرده است که با توجه به حج بالای مراجعین بسیار ارزشمند و موثر است.
در ادامه این بازید رنجبران مدیر پرستاری بیمارستان امیر اعلم نیز با بیان این نکته که آموزش در این خصوص از نیازهای کشور بوده و هست افزود: از وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه که پیگیر مسئله آموزش بیماران هستند تشکر می کنیم. متاسفانه  اغلب مردم به دلیل سبک نادرست زندگی مثل جدی نگرفتن مشکل فشار خون، رعایت نکردن رژیم غذایی درست و آگاه نبودن از علائم این بیماری در خطر هستند. و آموزش در محیط بیمارستان به ویژه به خانواده هایی که سابقه فشار خون دارند از اقدامات خوب و موثر به شمار می آید. 
در پایان رضایی سوپروایزر آموزشی بیمارستان شریعتی با حضور در پایگاه سلامت بیمارستان گفت: بهمناسبت هفته ملی پیشگیری و درمان سکته های مغزی در این مرکز اقدام به چاپ، نصب وتوزیع بنر، پوستر و پمفلت های آموزشی ببین کارکنان و مراجعین کردیم. همچنین آموزش همگانی برای عموم مراجعین در محوطه بیمارستان و آموزش اختصاصی برای کادر اداری و درمانی نیز ترتیب دادیم . و با همکاری با شهرداری منطقه 6 در سرای محله نیز آموزش همگانی برای عموم مردم در تاریخ 16 ابان برنامه ریزی شده و در همانروز در یکی از مدارس منطقه 6 برای دانش آموزان نیز آموزش داریم.
توضیح آن که: در مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) برای کارکنان کارگاه آموزشی در روز چهارشنبه با سخنرانی دکتر قبایی مسئول مدیکال بخش استروک و با حضور دکتر غفارپور رییس بخش نورولوژی مرکز برگزار شد.
عکس و خبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو