• تاریخ انتشار : 1403/08/06 - 13:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 735
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

بررسی اصلاح مجوز بیمارستان رازی و سازماندهی جذب مشارکت‌های خیرین

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور بررسی اصلاح مجوز بیمارستان رازی و سازماندهی جذب مشارکت‌های خیرین برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۶ آبان ۱۴۰۳، دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن خیرمقدم به دکتر رضا شروین بدو به عنوان معاون درمان جدید دانشگاه و قدردانی از دکتر ناطقی و دکتر گنجعلیخان، معاونان پیشین، از سوابق ارزشمند دکتر بدو در دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان یاد و ابراز امیدواری کرد با حضور ایشان، گام‌های نو و موثری در حوزه درمان برداشته شود.
دکتر رئیس کرمی در ادامه، به جایگاه پرافتخار بیمارستان رازی در حوزه بیماری‌های پوستی اشاره کرد و گفت: بیمارستان رازی به عنوان مرجع اصلی بیماران از سراسر کشور، همچنین پذیرای بیمارانی از کشورهای دیگر بوده و از دیرباز در عرصه بین‌المللی شناخته شده است.
 وی با تاکید بر اهمیت اصلاح مجوز این بیمارستان افزود: با توجه به پیشنهادهای همکاران بیمارستان رازی و اعضای هیئت رئیسه، مجوز جدیدی در جهت توسعه و تقویت خدمات بیماری‌های پوست مورد نیاز است که دکتر بدو و مسئولان بیمارستان پیگیر آن خواهند بود.
در این نشست، پیشنهاد تشکیل شورای جلب مشارکت‌های خیرین نیز مطرح شد. دکتر رئیس کرمی با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: دانشگاه همواره قدردان حمایت‌های خیرین عزیز بوده و بسیاری از پروژه‌های بزرگ و کوچک به کمک آنان به سرانجام رسیده است.
وی افزود: در راستای بهره‌برداری بهتر از این ظرفیت عظیم، سازماندهی کمک‌های خیرین و ارائه راهکارهای نوآورانه ضروری است. با اولویت‌بندی نیازهای دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی و دانشجویی، باید به خیرین اجازه دهیم که در مسیر دلخواه خود برای اعتلای دانشگاه گام بردارند.
ضرورت اصلاح مجوز بیمارستان رازی به بیمارستان تخصصی پوست
سپس دکتر نرگس قندی مدیر گروه بیماری های پوست دانشگاه، با یاداوری پیشینه تبدیل مجوز بیمارستان تخصصی پوست رازی به بیمارستان جنرال طی یکسال گذشته، به تبعات این اقدام اشاره کرد و گفت: بیمارستان رازی قدمت طولانی در زمینه بیماری های پوستی دارد و سالهاست که به عنوان بیمارستان تخصصی شناخته می شود.
وی شهرت بیمارستان رازی را نه فقط در عرصه ملی بلکه در عرصه بین المللی در زمینه درمان بیماری های پوستی دانست و گفت: باتوجه به حجم بالای مراجعه کنندگان و پیدایش روش های نوین درمانی، انتظار می رود این بیمارستان خدمات خود را در جنبه های مختلف بیماری های پوستی گسترش دهد و به بیماران کمک کند.
در ادامه دکتر شاهین حمزه لو رئیس بیمارستان رازی، با اشاره به حجم بالای مراجعه کنندگان بیماری های پوستی به این مرکز و انتظار بیماران برای دریافت نوبت گفت: وظیفه اصلی بیمارستان پذیرش بیمارانی است که برای درمان بیماری های پوستی به این مرکز مراجعه می کنند و به دلیل پیش بینی نشدن درمانگاه سرپایی در ساختمان جدید آن، مجبورند در نوبت انتظار بمانند.
رئیس بیمارستان رازی، با اشاره به اقدامات برجسته بیمارستان رازی به عنوان قطب علمی پوست کشور گفت: این مرکز بخش منحصر به فردی در درمان بیولوژیک پوست دارد که جزو درمان های روز مراکز پیشرفته جهان محسوب می شود و نتایج موفقیت آمیزی داشته است.
دکتر کامران بلیغی رئیس بخش پوست مردان نیز، حجم بالای مراجعه کنندگان بیماری های پوستی، سوابق درخشان بیمارستان رازی در عرصه آموزش و پژوهش حوزه پوست و افزایش بهره وری بیمارستان رازی را از جمله دلایل مهم تغییر مجوز این مرکز به بیمارستان تخصصی  بیان کرد.
دکتر امیر هوشنگ احسانی رئیس اتاق عمل پوست بیمارستان رازی نیز  با تاکید بر اصلاح مجوز بیمارستان رازی به بیمارستان تخصصی پوست گفت: باتوجه به رویکرد متخصصان پوست به اقدامات زیبایی، بیمارستان رازی به عنوان تنها مرجع بیماران پوستی شناخته می شود و لازم است خدمات آن برای پاسخگویی بهتر به بیماران در این زمینه افزایش یابد.

در ادامه نشست نحوه سازماندهی جذب کمک های خیرین مورد بررسی قرار گرفت و اعضای هیئت رئیسه در مورد موضوعات مطرح شده دیدگاه خود را بیان کردند.

پیش از دستور
حجت الاسلام و المسلمین میرمجید سید قریشی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، فرازهای پایانی توصیه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر را تفسیر و براین اساس باد غرور، جوشش خشم، تجاوز دست و تندی زبان را از عوامل شکست مدیران در پیشرفت امور دانست.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,جلسات و نشست ها
  • کد خبر : 282435
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *