برگزاری جشن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در شهرستان ری

با حضور اعضای هئیت مدیره نظام پرستاری، دکتر مصطفی امینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مهندس سید جعفر شربیانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، حمید شریفها زواره، بخشداری مرکزی شهرری و جمعی از مسئولین شبکه بهداشت ری، پرستاران بیمارستانهای شهدای هفتم تیر، فیروزآبادی و حضرت صدیقه زهرا (س) جشن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در فرهنگ سرای ولا شهرری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲، با حضور اعضای هئیت مدیره نظام پرستاری، دکتر مصطفی امینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مهندس سید جعفر شربیانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، حمید شریفها زواره، بخشداری مرکزی شهرری و جمعی از مسئولین شبکه بهداشت ری، پرستاران بیمارستانهای شهدای هفتم تیر، فیروزآبادی و حضرت صدیقه زهرا (س) جشن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در فرهنگ سرای ولا شهرری برگزار شد.

دکتر مصطفی امینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت است و به شایستگی روز ولادت این بانوی بزرگ روز پرستار نام گذاری شده است، این روز را به تمامی پرستاران بویژه، پرستاران پرتلاش شاغل در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان ری تبریک گفت.
وی با قدردانی از شهرداری منطقه 20 و بخشداری مرکزی ری برای همکاری در برگزاری این مراسم گفت: حقیقتا شهردار شهرری و بخشدار مرکزی ری همواره یار و همراه بهداشت و درمان در شهرستان بوده اند و این حمایت ها بسیار ارزشمند و کمک کننده است.
وی با اشاره به همزمانی آغاز فعالیت هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان ری و روز پرستار گفت: همانطور که می دانید با تلاش پرستاران گرامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری دومین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری در شهرستان ری، با حضور موثر و پر تعداد پرستاران شهرستان برگزار شد و امیدوارم اعضا بتوانند با تمام توان مشکلات و مسائل صنفی خود را به گوش مسئولین برسانند و برای رفع آنها تلاش کنند، شبکه بهداشت ری برای کمک به اعضای هیئت مدیره آماده است.
وی افزود: متاسفانه یا خوشبختانه در موضوعات مختلف به کرونا گره خورده ایم، در خصوص پرستاری هم همینطور است، که پرستاران در زمان کرونا خیلی زحمت کشیدند و...، پرستارانی که در جلسه حضور دارند، سالهاست شبانه روز تلاش کردند، با بیماران زندگی کردند، بسیاری از همکاران پرستار، از بانوان هستند، در نقش مادر، همسر و ... واقعا ایثار، از خودگذشتگی و صبری که دارند با هیچ معیار مادی قابل ارزش گذاری نیست، فرایند حضور و تلاش پرستاران دائم در حال تکرار است و عاشقانه بر بالین بیماران حضور دارند و کرونا کمک کرد تا بهتر دیده شوند.
وی ادامه داد: وقتی فرزندمان مریض می شود و تا صبح بیدار هستیم، کم خوابی و خستگی تمام فعالیت های روز بعد ما را تحت تاثیر قرار می دهد و ... ولی این عزیزان که الان اینجا هستند و کم ترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که از آنها تشکر کنیم. عاشقانه تا صبح، هر شب یا حداقل 15 شب ماه در خدمت مردم هستند، بدون اینکه کوچکترین ناراحتی در خود داشته باشند، به خودشان سخت می گیرند، استرس می کشند، چون می خواهند بیمارشان خوب و سالم از بیمارستان مرخص شود و من برای شما همکاران گرامی احترام بسیار زیادی قائل هستم.

حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر