برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی ویژه مشاوران آموزش و پرورش منطقه 14

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای برنامه های پیشگیری از خودکشی و با مشارکت آموزش و پرورش منطقه 14 تهران، کارگاه موزشی برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این کارگاه که دوشنبه 22 آبان 1402 با هدف شناسایی زودهنگام دانش آموزان افسرده و مستعد خودکشی و ارجاع آنها به سطح تخصصی برگزار شد دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه با اشاره به شیوع بالای افسردگی در کشور گفت: افسردگی بیماری شایع عصر ماست و در تمامی جهان رو به افزایش است. این در حالی است که حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی، یا از بیماری خود بی‌خبرند یا بیماری آنها چیز دیگری تشخیص داده‌  شده است. افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست بلکه در تمام سنین و در زنان و مردان ظاهر می‌شود.
وی سرمایه‌گذاری در بهداشت روان مردم را به نفع جامعه ازنظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: پیشگیری از خودکشی همیشه به‌عنوان یک مشکل بهداشتی مطرح بوده و همواره موردتوجه معاونت سلامت وزارت بهداشت است و برای رسیدن به این هدف نیاز به همکاری بین بخشی می‌باشد.
در این کارگاه عوامل مرتبط با خودکشی، نحوه شناسایی و مدیریت و چگونگی ارجاع و درمان دانش آموزان در معرض خودکشی به مشاوران آموزش‌وپرورش، آموزش داده شد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر