برگزاری کلاس آموزشی با عنوان مروری بر برنامه کودکان و میانسالان ویژه مراقبین سلامت شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای برنامه های کودکان و میانسالان جلسه آموزشی را بصورت مجازی برای مراقبین سلامت پایگاه های سلامت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه آموزشی که شنبه 20 دی 99 در محیط اسکای روم برگزار شد لیلا محمدی نژاد، کارشناس برنامه میانسالان بر مطالعه چک لیست میانسالان در همه گیری کووید 19 تاکید کرد و مقرر شد خودارزیابی چک لیست با مشارکت  مراقبین سلامت و بهورزان انجام شده و یک نسخه تکمیل شده به واحد سلامت خانواده ارسال شود. 
وی همچنین در رابطه با نحوه ارائه خدمات میانسالان توضیحات لازم داد و بر ارائه مکمل ویتامین د به میانسالان واجد شرایط تاکید کرد و توضیحاتی در مورد نحوه صحیح جمع آوری، روزهای جمع آوری نمونه های پاپ اسمیر و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه ولیعصر داد. 
در ادامه این جلسه آموزشی حمیرا پشتکوهی، کارشناس برنامه نوزادان شبکه در خصوص راهنمای مراقبت از نوزاد متولد شده از مادر مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید 19 مطالبی را عنوان کرد و و از اندیکاسیون ختم بارداری در مادر مبتلا یا مشکوک به کووید 19، زمان بستن بندناف بعد از تولد، نحوه انتقال بین  بیمارستانی این نوزادان گفت.
پشتکوهی در ادامه در مورد تعاریف نوزاد مبتلا یا مشکوک به کووید 19، تماس پوست به پوست نوزاد و مادر بلافاصله پس از تولد، مراقبت از نوزادان علامت دار و بستری و زمان ترخیص آنها، نحوه تغذیه نوزاد، مراقبت آغوشی، زمان خروج نوزاد از قرنطینه، زمان و نحوه انجام غربالگری های نوزاد، ایمن سازی و ملاحظات مربوط به بانک شیر صحبت و بر آموزش به خانواده ها در مراقبت از نوزاد مشکوک یا مبتلا و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد. 

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *