بهره‌برداری از فضای جدید واحد استریلیزاسیون مرکزی (CSSD) در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی سرپرست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) فضای جدید واحد CSSD مطابق با استانداردهای جهانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) شنبه 24 مهر 1400 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی سرپرست مجتمع، دکتر علیرضا کاظمینی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی سرپرست معاونت درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر اسمعیل محمدنژاد مسئول کنترل عفونت و مصطفی مرادی دلیر مدیر خدمات و پشتیبانی این مرکز فضای جدید واحد استریلیزاسیون مرکزی (CSSD) افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر دهقان با قدردانی از تمامی افرادی که در بهسازی و تجهیز مرکز جدید CSSD مجتمع نقش داشته‌اند افزود: فضای جدید CSSD حاصل تلاش شبانه‌روزی همکارانمان در معاونت پشتیبانی، درمان، تجهیزات پزشکی و مدیریت دفتر فنی و تأسیسات مجتمع طی 18 ماه اخیر است.

وی بابیان این‌که کنترل عفونت یکی از شاخص‌های بسیار مهم در ارزیابی عملکرد بیمارستان‌هاست گفت: این شاخص هم در استانداردهای ملی و جهانی و هم در اعتباربخشی بیمارستان‌ها بسیار موردتوجه است و یکی از محورهای اصلی آن داشتن سازمان استریلیزاسیون مرکزی مجهز است.

دکتر محمد نژاد CSSD را شاهرگ اصلی عمل‌های جراحی عنوان کرد و افزود: اگر واحد استریلیزاسیون مرکزی مجهز نباشد نمی‌توانیم عمل‌های جراحی ایمنی انجام دهیم. در حال حاضر تعداد دستگاه‌های مرکز CSSD مجتمع متناسب با تعداد تخت‌های اتاق عمل و مطابق با استانداردهای جهانی بوده و در کنار یک مرکز پشتیبانی، آماده ارائه خدمات 24 ساعته به اتاق‌های عمل و بخش‌های جراحی مجتمع است.

توضیح این‌که مرکز CSSD مجتمع در حال حاضر دارای 4 دستگاه اتوکلاو پره وکیوم، یک دستگاه ست شوی، یک دستگاه پلاسما و هواساز مجهز است و همچنین فضاهای مجزا برای دریافت وسایل آلوده و تحویل وسایل استریل شده دارد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تدوین گر

تصاویر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *