تشکر و قدردانی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه قدردانی سازمان جهانی بهداشت از کیفیت کار، دقت و سرعت عمل آزمایشگاه ملی فلج اطفال دانشکده بهداشت

دکتر گویا از کیفیت کار، دقت و سرعت عمل آزمایشگاه ملی فلج اطفال دانشکده بهداشت قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، 11 خرداد 98، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در نامه ای از آزمایشگاه ملی فلج اطفال دانشکده بهداشت و دکتر علی اکبری ساری رییس دانشکده، دکتر شهره شاه محمودی و دکتر احمد نجاتی از پرسنل آزمایشگاه بدلیل  دقت و سرعت در تشخیص تشکر و قدر دانی کرد. 
 
متن نامه:
 
جناب آقای دکتر علی اکبری ساری 
رئیس محترم دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران 
موضوع: تقدیر از آزمایشگاه ملی فلج اطفال 
 
با سلام و احترام 
همانگونه که استحضار دارید ریشه کنی فلج اطفال در دستور کار سازمان جهانی بهداشت ویروس قرار دارد. در حال حاضر دو کشور همسایه شرقی ما، پاکستان و افغانستان ویروس پولیوی وحشی آندمیک در حال گردش دارند و در نتیجه ، ورود ویروس وحشی پولیو به کشور ما محتمل است. در این راستا، در سال 1396پایش محیطی ویروس فلج اطفال یعنی جستجوی ویروس در فاضلاب با مساعدت آن دانشکده و حمایت جناب عالی در آزمایشگاه کشوری فلج اطفال راه اندازی شد تا پولیوویروس وحشی وارده به سرعت شناسایی و با آن مقابله شود.اخیرا آزمایشگاه فلج اطفال در فاضلاب منطقه کنارک در استان سیستان و بلوچستان ویروس پولیوی وحشی تیپ 6 شناسایی کرده که پس از تعیین توالی نوکلئوتیدی مشخص شد وارده ازکراچی پاکستان بوده است.  
دقت و سرعت عمل پرسنل آزمایشگاه ملی فلج اطفال باعث شد که اقدامات لازم برای مقابله با وضعیت در منطقه توسط این مرکز به سرعت انجام شود تا از انتشار ویروس جلوگیری به عمل آید.  از آنجا که سازمان جهانی بهداشت از کیفیت کار، دقت و سرعت عمل آزمایشگاه پولیو قدردانی کرده است ، لازم می دانم تشکر و قدردانی خود را از جناب عالی به دلیل حمایت از آزمایشگاه فلج اطفال و از پرسنل آزمایشگاه بخصوص سرکار خانم دکتر شهره شاه محمودی وجناب آقای دکتر احمد نجاتی به دلیل سرعت و دقت عمل و کار خستگی ناپذیر، حتی در روزهای تعطیل در ماه مبارک رمضان، برای آماده شدن هر چه سریع تر نتیجه نهایی سکانس اعلام نمایم. امیدوارم آزمایشگاه فلج اطفال با برخورداری از پشتیبانی مستمر جناب عالی و دانشکده بهداشت به ویژه از نظر تامین پرسنل دوره دیده و به کارگیری دائمی جناب آقای دکتر نجاتی به عنوان عضو هیئت علمی، همواره قادر به کیفیت عالی کار باشد. 
دکتر محمدمهدی گویا
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر
کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس