نخستین جشنواره پژوهشی مرکز طبی کودکان برگزار شد

تقدیر از 12 استاد، پزشک، پرستار و پرسنل پیراپزشکی مرکز طبی کودکان

دکتر اشرفی، معاون تحقیقات و فن‌آوری مرکز طبی کودکان، یکی از پایه‌های اساسی بیمارستان‌های آموزشی را پژوهش دانست و بر توجه ویژه مسئولین حوزه سلامت بر این امر تأکید کرد.

گالری عکس
نخستین جشنواره پژوهشی مرکز طبی کودکان دوشنبه 9 اسفند 95 به همت معاونت تحقیقات و فناوری مرکز طبی کودکان و با همکاری معاونت پژوهشی گروه کودکان، معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی، شورای هماهنگی مراکز تحقیقاتی برگزار شد.
دکتر بدو، رئیس مرکز طبی کودکان ضمن خوشامدگویی گفت: انجام پژوهش مبتنی بر اخلاق و منطبق بر نیازهای واقعی جامعه پزشکی از اهداف بیمارستان مرکز طبی کودکان به‌عنوان قطب علمی طب کودکان کشور است.
وی افزود: خرسندم که اعضای خانواده حرفه‌ای مرکز طبی کودکان به‌خوبی اهمیت این موضوع را دریافته و بر اساس منافع ملی و سازمانی، پژوهش‌های اخلاق محور را در کنار وظایف خطیر آموزشی و درمانی خود ایفا می‌کنند.
دکتر بدو، نخستین جشنواره پژوهشی مرکز طبی کودکان را که به همت معاونت تحقیقات و فناوری این مرکز برگزارشده برگ سبزی دانست برای تقدیر از تمامی همکاران پژوهشی و ابراز امیدواری کرد نتایج این تحقیقات مرهمی باشد بر آلام غنچه هالی معصوم این مرزوبوم تا پاسداشت مناسبی از این امانت‌های الهی و آینده‌سازان میهن اسلامی به عمل آید.
در ادامه دکتر مهری نجفی رئیس بخش گوارش مرکز طبی کودکان در خصوص اهمیت تغذیه در بیماران بستری در بیمارستان و دکتر شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی در خصوص آینده پژوهش در ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.
دکتر محمدرضا اشرفی معاون تحقیقات و فن‌آوری مرکز طبی کودکان نیز در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: پژوهش در بیمارستان‌های آموزشی یکی از پایه‌های اساسی بیمارستان‌هاست که حاصل آن علاوه بر کمک به بیماران موجب ارتقای علمی کشور در سطح جهانی می‌شود که البته پژوهش باید در چارچوب اصول اخلاقی و علمی انجام گیرد.
وی افزود: برای تشویق اساتید، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و پرسنل پرستاری و پیراپزشکی ابتکاری در قالب برگزاری یک جشنواره انجام دادیم و امیدواریم سال آینده این جشنواره در سالروز افتتاح مرکز طبی کودکان به‌طور گستره تری انجام گیرد.
وی در خصوص نحوه‌ی انتخاب افراد برگزیده گفت: از طریق اعلامی که صورت گرفت همکاران پایان‌نامه برتر، مقالات و کتاب‌هایی که در 3 یا 5 سال اخیر منتشر کرده بودند را ارائه کردند و از بین دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارهای پژوهشی که در دوره دستیاری یا دوره پزشک عمومی خود انجام داده بودند نیز ارائه شد که درنهایت در کمیته داروی، اساتید به دودسته بالای 10 سال و زیر 10 سال سابقه تقسیم شدند و همچنین اساتیدی که مراکز تحقیقاتی دارند و اساتیدی که مراکز تحقیقاتی ندارند نیز مشخص شدند و درنهایت این 12 نفر به‌عنوان افراد برگزیده معرفی شدند که با اهدای لوح و جوایزی از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.
دکتر اشرفی در پایان تصریح کرد: مقررشده به برگزیدگان این جشنواره از طرف معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت گرنت های پژوهشی اهدا شود.
اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره پژوهشی مرکز طبی کودکان به شرح زیر است.

مخترع و پژوهشگر برگزیده: : دکتر عبدالمحمد کجباف زاده
هیئت‌علمی بالای 10 سال: دکتر اصغر آقامحمدی و دکتر کیهان صیاد پور
هیئت‌علمی زیر 10 سال: دکتر نیما رضایی، دکتر علیرضا توسلی و دکتر زهره حبیبی
مراکز تحقیقاتی برگزیده: مرکز تحقیقات نقص ایمنی
دستیاران تخصصی و فوق تخصصی: دکتر شکوفه احمدی پور و دکتر مرجان کوهنورد
پایان‌نامه برگزیده:  دکتر جواد تفرجی
گروه پرستاری و پیراپزشکی: تهمینه ناجی، طاهره خان محمدزاده و لیدا شریفی راد

خبر: مقدم
عکس: یوسفی

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم