جلسه آموزشی با موضوع افسردگی برای سالمندان در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برگزار شد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر جلسه آموزشی با موضوع افسردگی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه با حضور سالمندان مرکز بهداشتی-درمانی احمدآباد مرداد 94 برگزار شد. سمیرا سلیمانیان، کارشناس سلامت روان شبکه افسردگی را به معنای خلق و روحیه افسرده یادکرد و گفت: بیماران مبتلابه افسردگی، علاوه بر خلق افسرده دچار کاهش انرژی و علایق می‌گردند. علائم دیگر افسردگی شامل تمرکز مختل، اختلال خواب، اختلال اشتها، اختلال در عملکرد شناختی، احساس گناه، علائم جسمی متعدد که هیچ توجیه طبی دیگری ندارند و در انواع شدیدتر افکار مرگ و خودکشی هست.
وی در ادامه افزود: افسردگی یک اختلال مزمن است که باعث اختلال عملکرد و ناتوانی می‌گردد، به‌طوری‌که در حال حاضر رتبه دوم را در سنین 15 تا 44 سالگی در هر دو جنس را به خود اختصاص داده است. شیوع مادام‌العمر افسردگی اساسی در حدود 15 درصد است که شاید این میزان در زنان به 25 درصد برسد. درمان افسردگی مشتمل بر داروهای ضدافسردگی و روان‌درمانی است که می‌توان آن‌ها را در سیستم مراقبت‌های اولیه به کاربرد.
خبر: خورسندفرد

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی