اخذ 3 رتبه در بخش فرایندهای برگزیده در جشنواره کشوری شهید مطهری و اخذ 2 رتبه در بخش ایده های آموزشی در جشنواره ایده های نوآورانه

درخشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در سالن دارالفنون برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه شروع شد.
وی ضمن خوشامدگویی به حضار از مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه برای برگزاری برنامه کنگره هفته آموزش به ویژه گنجاندن بحث های نوآورانه در این برنامه از جمله برگزاری مسابقه برترشو، رصد آسمان و بازی ماموریت ویژه اتاق فرار و سایر برنامه های آموزشی برگزار شده در طول هفته آموزش، قدردانی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: تغییرات متعددی در حوزه آموزش در سال های اخیر در جریان است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی VR، واقعیت افزوده AR، و Personalized learning، آموزش بین رشته ای، یادگیری مبتنی بر تیم از جمله این موارد است. در نظر گرفتن توانمندسازی در حوزه پاسخگویی اجتماعی، توجه به ملاحظات و تفاوت های فرهنگی و همچنین wellness اعضای هیئت علمی و دانشجویان نیز از مقوله هایی است که در سال های اخیر مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزشی قرار گرفته است.

دکتر علامه ضمن تبریک به برگزیدگان کشوری و دانشگاهی افزود: در سالجاری دانشگاه علوم پزشکی تهران دستاوردهای شاخصی کسب کرد. از مجموع 14 فرایند حائز رتبه کشوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاهی در سطح کشور بود و موفق به اخذ  3 رتبه در بخش فرایندهای آموزشی جشنواره شهید مطهری(بیش از 20 درصد فرایندهای حائز رتبه کشوری) شد.

همچنین در بخش جشنواره ایده های نوآورانه دانشجویی از 4 ایده برتر 2 ایده متعلق به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که 50 درصد سهم ایده های کشوری را شامل می شود.

در ادامه این جشنواره، فرایندهای برتر کشوری و دانشگاهی ارائه شد و بعد از هر ارائه سوالاتی توسط شرکت کنندگان در جشنواره مطهری مطرح شد.

 

فرایندهای آموزشی برتر جشنواره کشوری و دانشگاهی شهید مطهری:

فرایند حائز رتبه 2 کشوری در حیطه ارزشیابی آموزشی: طراحی، اجرا و ارزشیابی یک اتاق فرار برای دانشجویان دندانپزشکی عمومی به عنوان آزمون پایان بخش در گروه آموزشی کودکان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشکده دندانپزشکی

صاحبان فرایند: سپیده مختاری، سعیده مختاری

همکاران فرایند: غزاله بنی ابراهیمی، آیلار محمدحسینی، یاسمین وافی، لیلا پورموسوی، راضیه گنجعلی، احمدرضا شمشیری، ریتا مجتهدزاده

 

فرایند حائز رتبه 2 کشوری در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی: طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی کارورزی گروه داخلی بر اساس برنامه دوره کارروزی مصوب دانشکده پزشکی در گروه آموزشی داخلی دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشکده پزشکی

صاحبان فرایند: محبوبه ابراهیم پور، عظیم میرزازاده

همکاران فرایند: طاهره یاوری، علیرضا شریفی، سمانه پارسا، محسن نصیری طوسی، محمدرضا مهاجری تهرانی، احمد سلیم زاده، سیدمحمود اسحق حسینی، سید مجید موسوی موحد، مریم قربانی، ندا فرجی

 

فرایند حائز رتبه 3 کشوری در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی: تدوین و اجرای کارشناسی ارشد بین الملل رشته انفورماتیک پرستاری

دانشکده پرستاری و مامائی

صاحب فرایند: آسیه درویش

همکاران فرایند: خاطره سیلانی، نسرین رسولزاده، فاطمه بهرام نژاد، تانیا آزادی

 

فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه تدوین و بازنگری برنامه آموزشی: فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی: طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره فلوشیپ پزشکی بازساختی در دندانپزشکی یک رویکرد بین رشته ای

دانشکده فناوری های نوین

صاحب فرایند: نغمه بهرامی

همکاران فرایند: شیوا شیرازیان، محمد بیات، جعفر آی، فرنوش محمدی، سمیه ابراهیم باروق، نسرین لطفی بخشایش، محبوبه مافی‌نژاد

 

 فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه یاددهی-یادگیری: فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه یاددهی و یادگیری: مدل تعدیل شده CARE: رویکردی در جهت ارتقای استدلال بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری در بخش­های مراقبت ویژه

دانشکده پرستاری و مامائی

ارائه دهنده: فاطمه بهرام نژاد

همکاران فرایند: محمود شیری کهنویی، بنفشه قربانی، محمد جوادی نژاد، صدیقه شریفی نصب، نسیبه عاشوری، مصطفی آردم، مریم احمدوند، راضیه فیضی پور، صابرنژاد، سمیرا نقدی، مریم شکوه، محبوبه ژیان

 

فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه یاددهی -یادگیری: استفاده از روش بازی سازی تیمی و رقابتی در آموزش درس استرابیسم به رزیدنت های سال دوم چشم پزشکی

دانشکده پزشکی
صاحب فرایند: آرش میر محمد صادقی

 

همکاران فرایند: محمدرضا اکبری، حمید ریاضی اصفهانی، مهدی خداپرست

 

فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه یادگیری الکترونیکی: طراحی و اجرای بازی رومیزی (Board Game) الکترونیکی در بخش تعاملی کلاس وارونه مبحث دارودرمانی فشار خون بالا و ارزشیابی میزان یادگیری و رضایت دانشجویان

دانشکده داروسازی

صاحبان فرایند: مهتاب امینی، مریم علیزاده

همکاران فرایند: شهیده امینی، هوشیار هنرمند، نیایش محبی، سها نمازی، مریم آقاکوچک زاده، کیهان محمدی

 

فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه یادگیری الکترونیکی: طراحی پلی کلینیک آموزشی- درمانی مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر اساس مدل ADDIE

 

دانشکده داروسازی

صاحبان فرایند: آتوسا اخگر، عظیم میرزازاده

همکاران فرایند: مجتبی عقیلی، نوید مقدم

 

فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی: طراحی و استقرار طرح تشویق دانشجویان برتر در دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ارزیابی محتوای تشویقی بخش های آموزشی از دیدگاه دانشجویان

دانشکده دندانپزشکی
صاحب فرایند: سپیده مختاری

همکاران فرایند: سارا جنتی زاده، لیلا پورموسوی، محمدجواد خرازی فرد، راضیه گنجعلی، آیلار محمدحسینی، یاسمین وافی

 

فرایند برگزیده دانشگاهی در حیطه محصولات آموزشی: طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه بانک محصولات آموزشی (باما) با نیازسنجی به روش Round Robin جهت یادگیری مبتنی بر پروژه محصول محور

 دانشکده پزشکی

صاحبان فرایند: نسیم عبادتی، سعیدرضا جمالی مقدم

همکاران فرایند: سعید ناطق، ابوالفضل زنده دل، حمیدرضا حکمت، مهدی رضایی، مریم قربانی، احسان سخاوتی مقدم، علی طاوسیان، مهین بندریان، مهدی شفیعی ثابت، عارفه عشقی نژاد، سپیده صمیمی، ندا بربری

 

ایده های نوآورانه آموزشی برگزیده کشوری:

 

ایده نوآورانه برتر کشوری: نرم افزار شبیه ساز عمل جراحی کاشت حلزون مبتنی بر واقعیت ترکیبی: حلقه گمشده در آموزش شنوایی شناسی

صاحب فرایند: زهرا ایران پور مبارکه

 

ایده نوآورانه برتر کشوری: طراحی، اجرا و ارزشیابی بازی دیجیتال نجات جهت ارتقا مهارت استدلال بالینی با رویکرد همکاری بین حرفه ای بین دانشجویان رشته های پزشکی، پرستاری، و مامایی
صاحبان فرایند: علی ریحانیان، سمیه نیکخواه

 

ایده قابل تقدیر کشوری: "سهر" سامانه هوشمند ردیابی افکار خودکشی

صاحب فرایند: زهرا ایران پور مبارکه، مهدی عباسی، راضیه وحدانی

 

تقدیر از پژوهشگران دانشجویی برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی:

 

پژوهشگر برگزیده رتبه 1 کشوری: فاطمه رفیعی، دانشجوی دکترای تخصصی در انجام پژوهش های حوزه آموزش علوم پزشکی، دانشکده بهداشت

پژوهشگر برگزیده دانشگاهی: زهرا ایران پور مبارکه، دانشجوی کارشناسی ارشد در انجام پژوهش های حوزه آموزش علوم پزشکی، دانشکده توانبخشی

پژوهشگر برگزیده دانشگاهی: رضا حسینی دولاما، دانشجوی دکترای عمومی در انجام پژوهش های حوزه آموزش علوم پزشکی، دانشکده پزشکی

 

تقدیر از گروه ­های آموزشی برتر در حوزه توسعه آموزش:

گروه چشم پزشکی

گروه مدیریت، سیاستگذاری و اقتصاد سلامت

 

 تقدیر از پایان نامه برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی:

 

پایان نامه برگزیده مقطع کارشناسی ارشد: بررسی تاثیر بازی وار سازی و خرده یادگیری بر یادگیری و ادارک خودکارآمدی اعضای هیات علمی در موضوع تدریس مجازی اثربخش

 پایان نامه برگزیده مقطع دکترای تخصصی: بررسی اثربخشی دوره آموزشی ارتقا یادگیری خودتنظیمی (سامان) برای دانشجویان پزشکی با عملکرد تحصیلی نامطلوب

  پایان نامه برگزیده مقطع کارشناسی ارشد: طراحی دوره آموزشی کوتاه مدت کتابدار حوادث و بلایا

 پایان نامه برگزیده مقطع دکترای عمومی: بررسی تاثیر میکرولرنینگ با گوشی هوشمند بر میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی از مبحث آنالیز آنسفالومتری در درس ارتودنسی عملی 1

 

تقدیر از کارگروه برتر دانشجویی توسعه آموزش:

اعضای کارگروه دانشجویی توسعه آموزش دانشکده طب ایرانی: مهناز ‌سادات مرتضوی، دکتر سیده زهرا مروج، سهیلا نظری، رباب عالی‌زاده و مریم محسنی سیف‌آبادی، محمد‌صادق عادل مهربان، ابوالفضل حکیم الهی، علی وفایی، علی اکبر حسنی

اعضای کارگروه دانشجویی توسعه آموزش دانشکده توانبخشی: زهرا ایران‌پور مبارکه، سونیا الماسی، یاسمن اکرام نصرتیان، یاس بزرگ‌زاده، مینا نصیری، فاطمه یوسفی، عاطفه حسین‌زاده

 

 

 

 

فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی