از سوی شرکت تولیدی بازرگانی آریا فارمد

دو دستگاه اتو آنالیزور بیوشیمی به دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد

مدیر گروه تجهیزات پزشکی معاونت توسعه از مشارکت خیرانه شرکت‌های تجهیزات پزشکی در تأمین نیازهای تجهیزاتی دانشگاه خبر داد.

به گزارش کانون خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دو دستگاه اتو آنالیزور بیوشیمی توسط دکتر شهین دخت همایون ولیانی از خیرین و مدیرعامل شرکت تولیدی بازرگانی آریا فارمد به دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد.
مهندس شهریار ارسیلو مدیر گروه تجهیزات پزشکی معاونت توسعه دانشگاه در خصوص اهدای این دستگاه‌ها گفت: با نیت خیرخواهانه شرکت بازرگانی آریا فارمد، یک دستگاه اتو آنالیزور بیوشیمی BA400 کمپانی بایو سیستم با تکنولوژی LED باقابلیت 400 تست در ساعت و یک دستگاه اتو آنالیزور بیوشیمی A-15 کمپانی بایوسیستم باقابلیت 150 تست در ساعت به‌منظور کنترل کیفی وسایل و فرآورده‌های تشخیصی آزمایشگاهی تشخیص پزشکی (IVD) به دانشگاه اهدا شد.
وی ارزش ریالی این دستگاه‌ها را حدود دو میلیارد ریال ارزیابی کرد که تمامی آن توسط خیر تأمین‌شده است.
مدیر گروه تجهیزات پزشکی معاونت توسعه بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران از مهم‌ترین نهادهای آموزشی، تحقیقاتی و نظارتی کشور است که همواره نیازمند تأمین و تدارک تجهیزات کارآمد و به‌روز است. دستگاه‌های اتوآنالایزر هم یکی از مهم‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که می‌تواند با سرعت و دقت و صحت بالا در تشخیص صحیح و به‌موقع پارامترهای مختلف در نمونه‌های آزمایش عمل کند که در توسعه سلامت جامعه نقش مهمی دارد.
وی نقش شرکت‌های تجهیزات پزشکی در تأمین نیازهای واحدهای درمانی را مهم دانست و تصریح کرد: در بازار پیچیده و گستره سلامت، تکنولوژی‌های مختلفی عرضه و به کار گرفته می‌شود که لزوماً همگی آن‌ها دارای کارآمدی قابل‌قبول نبوده و فقط سرمایه‌ها و فرصت‌های جامعه را صرف خود می‌کند.
مدیر گروه تجهیزات پزشکی معاونت توسعه دانشگاه تأکید کرد: بخش عمده شناسایی نیاز واقعی جامعه و به‌کارگیری تکنولوژی‌های کارآمد و نیز تلاش در جهت نگه داشت و برپایی تجهیزات برعهده‌ شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌باشد. در این راستا شرکت‌های بسیاری با مشارکت خیرانه خود دانشگاه را حمایت کردند که امید است سایر شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز ما را در تأمین ضروریات بیمارستان‌ها و این امر خیر و ماندگار یاری رسانند.
مهندس ارسیلو در ادامه در خصوص نقش و اهمیت دستگاه‌های اتوآنالايزرهاي بيوشيمي در بالا بردن سرعت پاسخ‌دهی، بهبود کيفيت نتايج و نيز کاهش تعداد پرسنل در آزمایشگاه‌ها گفت و افزود: دستگاه‌های اتو آنالیزر دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند که عموماً از اجزای رباتیک جهت برداشتن نمونه و محلول‌های معرف تشکیل‌شده است و غلظت متابوليت ها، الکترولیت‌ها، پروتئین‌ها و داروها را در سرم، پلاسما، ادرار و مايع مغزي نخاعي (CSF) و ساير مايعات بدن با دقت و صحت بالا اندازه‌گیری می‌کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد که این دستگاه در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نصب و راه‌اندازی می‌شود.
خبر:رقیه باقرزاده

تهیه کننده: