دکتر ترابی بر نقش مهم روابط عمومی درزمینه سازی برای همکاری با حامیان برنامه‌های مختلف در دانشگاه تأکید کرد

در جلسه کمیته HSR که شنبه‌های هر هفته در دفتر روابط عمومی دانشگاه برگزار می‌شود به بررسی و چگونگی جذب سرمایه‌گذاری جمعی در دانشگاه تأکید شد.

دکتر ماشاءالله ترابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه HSR که روز شنبه 28 خرداد 1401 با حضور اعضای این کمیته برگزار شد، با اشاره به نقش مهم روابط عمومی درزمینه سازی برای همکاری با حامیان برنامه‌های مختلف در دانشگاه گفت: حلقه اتصال وقایع، همکاری مشترک و فضای کار مشترک در دانشگاه توسط روابط عمومی دانشگاه فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: در خلق یک اکوسیستم نوآوری در سازمان‌ها ازجمله وظایف مهم روابط عمومی‌ها، شبکه‌سازی محسوب می‌شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزاری جلسات متوالی روابط عمومی با شرکت‌های دانش‌بنیان را ازجمله مصادیق بارز در این زمینه خواند و به ادامه و گسترش آن تأکید کرد.
 
وی افزود: ما در روابط عمومی باید از مدل ثبت وقایع استفاده کنیم یعنی تمامی رویدادها و برنامه‌ها را از جنبه‌های مختلف ثبت و انتشار دهیم و این همان مدل ۳۶۰ درجه است که درگذشته راجع به آن صحبت کرده‌ایم؛ درواقع سعی می‌کنیم که اجزای برند را از زبان مخاطب که همان روزنامه‌نگاری برند است به تصویر بکشیم.
دکتر ترابی از برگزاری چهارمین جام جهانی کوچک که در چند روز اخیر در مرکز طبی کودکان انجام گرفت به‌عنوان حرکتی اجتماعی یادکرد و افزود: در جلساتی که برای برگزاری این برنامه صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که باید چرخه این حرکت اجتماعی از درون خود آن کامل شود؛ بدین منظور به فکر حامی برای تأمین هزینه‌های این مراسم افتادیم.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تأکید بر این‌که در روابط عمومی باید یک سیستم تحقیق و توسعه توانمند داشته باشیم گفت: در این سیستم باید مرتب به پایش برنامه‌ها بپردازیم و ببینم آیا توانسته‌ایم به اهدافی که داشته‌ایم برسیم یا خیر و با این کار خلأهای خود را پیدا می‌کنیم؛ در غیر این صورت به یک روزمرگی می‌رسیم و فکر می‌کنیم کار خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم. پس به این نتیجه می‌رسیم زمانی که افقی وجود نداشته باشد ما به این قانع می‌شویم که کاری که می‌کنیم بهترین کار است، اما زمانی که برای اجرای مراسم و برنامه‌ها تحقیق می‌کنیم به ما کمک می‌کند تا ابعادی که از چشممان افتاده روشن شود و منجر به سرمایه‌گذاری جمعی شود.
 
وی ادامه داد: نمونه این سرمایه‌گذاری جمعی در جام جهانی کوچک به‌وضوح دیده شد و در این برنامه به‌جای اینکه دانشگاه بخواهد هزینه‌ای صرف کند از حامی و پشتیبان برای اجرای آن استفاده کردیم؛ حضور هنرمندان و پیشکسوتان فوتبال نیز به‌نوعی سرمایه‌گذاری جمعی محسوب می‌شود.
دکتر ترابی در پایان از برنامه‌های جدید پژوهشی روابط عمومی خبر داد و گفت: در این برنامه به دنبال مشارکت دانشجویان بادانش آموزان در فیلدهای پژوهشی در حیطه سلامت و علوم پزشکی هستیم این کار بسیار بزرگی است و می‌توان سرمایه ریسک‌پذیر و افرادی که می‌توانند در این کار مشارکت داشته باشند را ان شاالله جذب کنیم.

 

محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *