نشست هماهنگی دویستمین همایش سلامت و زندگی

دکتر ترابی: «امیدآفرینی» در جامعه زمینه «احترام» را فراهم می کند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هماهنگی دویستمین همایش سلامت و زندگی گفت: امید و احترام ارتباط دارند و «امیدآفرینی» در جامعه زمینه «احترام» را فراهم می کند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست دوشنبه 16 بهمن 1402 با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر توحید سیف برقی، عضو هیئت علمی دانشگاه و دبیر همایش، به همراه سردبیر سایت دانشگاه و مسئولان روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی، مرکز قلب تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در دفتر روابط عمومی برگزار شد.
دکتر ترابی با بیان اینکه یکی از نقش های مهم روابط عمومی برندآفرینی و ارائه تصویر ذهنی مناسب به مخاطب است گفت: دویستمین همایش سلامت و زندگی با موضوع «احترام» دارای ویژگی های خاصی هست که در شرایط فعلی مورد توجه و نیاز جامعه است در نتیجه باید تلاش کنیم از این جلسه یک تصویر مناسب و یک خروجی کاربردی از موضوع احترام به وجود بیاید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: دانشگاه در این همایش باید بتواند ارزش های دانشگاه را معرفی کند زیرا نمایش حرکت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرزهای دانش و معرفی دستاوردها باعث امید در جامعه می شود و خود این امید زمینه احترام را فراهم می کند زیرا انسان بی امید و یا کم امید، کم حوصله هم می شود. ممکن است میزان احترام گذاشتن افراد در مواقع کم امیدی کم شود که این دقیقا نشان می دهد امید و احترام ارتباط دارند زیرا در لحظه ای که فرد ناامید است افق ها را تیره و تار میبیند و رفتارهای همیشگی اش را از دست میدهد و حتی به خودش هم احترام نمی گذارد.
دکتر ترابی با بیان اینکه احترام بحثی است که از فرد شکل میگیرد گفت: کسی که به خودش احترام میگذارد، میتواند به دیگران احترام بگذارد، پس باید اول احترام به خود را یاد بگیرد. این که چگونه احترام به خود را یاد بگیرد مسئله ای است که باید دراین همایش به آن پرداخته شود تا مطالبی که ارائه می شود از لحاظ شخصیتی، در رفتار فرد اثر بگذارد.
دکتر سیف برقی هم با اشاره به تاریخچه برگزاری همایش های سلامت و زندگی گفت: این همایش 13 سال است که در تالار ایوان شمس با همکاری شهرداری برگزار می شود و من همواره وظیفه خود دانسته ام که دانشگاه علوم پزشکی تهران را در این همایش ها معرفی کنم.
وی افزود: در همایش های سلامت و زندگی موضوعات سلامت مانند چاقی، کمردرد، بهداشت دهان و دندان و موضوعات مختلف دیگر را با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه ها برگزار کردیم و در سالگرد هر همایش موضوعات خاص مشترک سلامت و جامعه و موضوع جذابی متناسب با جشن را ارائه می کردیم که در سیزدهمین سالگرد موضوع احترام را انتخاب کردیم تا در حوزه سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آموزش هایی را با حضور پیشکسوت های علم، هنر و ورزش ارائه دهیم.

مریم اذانی
تهیه کننده:

مریم اذانی

تصاویر