نشست آموزشی کارشناسان سینا رسانه

دکتر ترابی: دانشگاه علوم پزشکی تهران با هوش مصنوعی، صدای علم را رساتر می‌کند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست آموزشی با کارشناسان سینا رسانه بر اهمیت بهره‌گیری از هوش مصنوعی در توسعه قطب‌های رسانه ای دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با هوش مصنوعی، صدای علم را رساتر می‌کند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست با کارشناسان سینا رسانه دوشنبه 5 شهریور 1403، بر اهمیت بهره‌گیری از ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه قطب‌های رسانه ای دانشگاه تأکید کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ارتباط مستقیم ساختار قطب‌های رسانه‌ای با حوزه‌های علمی برتر واحدها، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران متولی ۱۶ قطب علمی در کشور است و واحدهایی که قصد ایجاد قطب رسانه‌ای دارند، باید حوزه‌های برتر علمی خود را شناسایی و دسته‌بندی و معرفی کنند.
وی، هدف از این اقدام را سازماندهی فعالیت‌های رسانه‌ای دانشگاه در حوزه‌های تخصصی مشخص و تولید محتوای هدفمند در زمینه‌های پیشگیری، درمان و تحقیقات علمی عنوان کرد.
دکتر ترابی با تاکید بر ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتواهای علمی و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی افزود: با شناسایی و همراهی اعضای هیئت علمی که در شبکه اجتماعی توییتر فعال هستند می‌توان محتوای جذاب و هدفمند تولید کرد و به این ترتیب، میزان دیده‌شدگی مطالب علمی را افزایش داد و صدای علم را رساتر کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با هوش مصنوعی، صدای رساتری از علم را به نمایش می گذارد و با اشاره به ضبط سری جدید «تامز تاک هوش مصنوعی» گفت: اعضای هیئت علمی می‌توانند دستاوردهای خود در به کارگیری هوش مصنوعی را در قالب این برنامه ارائه دهند.
دکتر ترابی باتوجه به اهمیت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا، از کارشناسان خواست در شناسایی و معرفی افراد علاقه مند به هوش‌مصنوعی مشارکت فعال داشته باشند.
در پایان جلسه، دکتر ترابی بر لزوم عملیاتی شدن برنامه قطب‌های رسانه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در ارتقای جایگاه علمی دانشگاه تأکید کرد.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر