• تاریخ انتشار : 1401/03/31 - 07:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 576
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دومین نشست اعضای کمیته رسانه سینا روابط عمومی دانشگاه علوم تهران

دکتر ترابی: رسانه‌ سینا باید نماد مناسبی از الگوهای دانشگاه را به نمایش بگذارد

در راستای برقراری تعامل میان معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها برای معرفی بهتر از فعالیت واحدها و آماده‌سازی آنها برای حضور در عرصه‌های عمومی، نقاط قوت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد واحدها «نشست کمیته رسانه سینا دانشگاه» تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دومین جلسه کارگروه رسانه سینا با حضور دکتر ترابی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه و اعضای این کارگروه، دوشنبه 30 خرداد 1401، در سالن حکیم سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد. در ابتدا کلیپی نیز از فعالیت‌های غرفه رسانه سینا در روز روابط‌عمومی دانشگاه به نمایش گذاشته شد.
در این نشست دکتر ماشا اله ترابی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه ضمن تشکر از همه بزرگوارانی که سروقت تشریف آورده‌اند؛ گفت: موضوع مهمی که باید به آن بپردازیم بحث «جریان رسانه‌ای» است و پخش کلیپ در ابتدای جلسه هم به این موضوع اشاره کرده بود.
وی با بیان اینکه باید پیام را به‌درستی منتشر کرد؛ افزود: نکته‌ی مهم این است که تمام کارهایی که خصوصاً در رسانه سینا انجام می‌دهیم برای این است که (جریان رسانه‌ای مناسب را در پیکره‌ی دانشگاه) به وجود بیاوریم.
دکتر ترابی جریان رسانه‌ای را شامل همه‌ی فعالیت‌هایی که می‌تواند در رسانه‌ها به آن توجه کرد دانست و یادآور شد: ما در مجموعه‌ی جریان رسانه‌ای باید به حرکت‌های ترویجی بزرگ و مهم توجه کنیم؛ این حرکت‌های ترویجی شامل داخل و خارج از دانشگاه می‌شود. زمانی که  یک موضوع را معرفی می‌کنیم درواقع از آن یک الگوی   برای ایجاد جریان رسانه ای می سازیم؛ بنابراین باید در قالب آن برنامه‌ای که تهیه می‌شود تمام اجزای لازم دررابطه‌با اخلاق رسانه‌ای و ارزش‌های دانشگاه را در آن بگنجانیم، تا بتواند «نماد مناسبی از الگوهای دانشگاه» باشد.
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه تصریح کرد: بحث جریان رسانه‌ای را باید در  جلسات مختلف موردبحث و تبادل نظر قرار دهیم چرا که موضوع مهمی است به طور نمونه در پویش‌هایی که برگزار می‌کنیم بخشی از این پویش‌ها جریان رسانه‌ای جدید دانشگاه را به منصه ظهور می‌رساند؛ به لطف خدا توانستیم جریان رسانه‌ای که معرف دیدگاه‌های مخاطبان و همه ذی‌نفعان دانشگاه باشد را رقم بزنیم.  
دکتر ترابی خاطرنشان کرد: داریم به‌تدریج جریان رسانه‌ای را کامل می‌کنیم و چارچوب‌هایش را به نمایش می‌گذاریم باید بتوانیم این جریان را در نقطه‌ی ایده‌آل و در مسیر تعالی خودش قرار دهیم، ان‌شاءالله هر فعالیتی که انجام می‌دهیم بر عیارش اضافه کند؛ البته نیاز داریم که بتوانیم سناریو در برنامه‌ها داشته باشیم در این جلسات سعی داریم که سناریوی کارهای واحدهای مختلف مطرح و به یک جمع‌بندی برسیم.
البته هر واحدی ویژگی‌های خودش را دارد نمی‌شود یک الگوی ثابت در نظر گرفت اما جنبه‌های مشترک وجود دارد و با خلاقیت همکاران واحدها می‌توان به ارزش‌های آن مجموعه اضافه کرد؛ بنابراین تشکیل این جلسات اهمیت ویژه‌ای دارد.
سپس در ادامه محمد معین افشاری مسئول روابط‌عمومی دانشکده پیراپزشکی در خصوص تهیه چک‌لیست اولیه از فعالیت گروه‌ها و برنامه‌های منحصربه‌فرد و شرکت در برنامه  پیام دارالفنون (TUMS' TALKS)در خصوص مرجعیت دانشکده پیراپزشکی مطالب مبسوطی را مطرح کرد.  
توضیح اینکه؛ کمیته رسانه سینا یکی از برنامه‌های شش‌گانه روابط‌عمومی دانشگاه است که برای پیشبرد آن دوشنبه هر هفته نشستی با حضور مسئولان روابط‌عمومی واحدها برگزار می‌شود.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 214234
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *