در نشست ارزیابی عملکرد دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشجویی مطرح شد

دکتر ترابی: هویت اصلی روابط عمومی ها در گرو ارائه تصویر زیبا از درخشش دانشگاه است

به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب برای معرفی دستاورد بخش های مختلف دانشگاه و شکل گیری تیم های روابط عمومی در حوزه های مختلف، جلسه ارزیابی عملکرد دانشکده ها و مراکز آموزشی و دانشجویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، در این نشست به بیان تغییرات و برنامه ریزی های جدید در روابط عمومی پرداخت و گفت: مدل کار در روابط عمومی به سمت کار تیمی و گروهی تغییر یافته است و بر این اساس پوشش اخبار حوزه آموزش، دانشجویی و بین الملل با همکاری گروهی و محوریت قرائیان به عنوان دبیر حوزه آموزش باید در خروجی های مختلف به سرعت صورت پذیرد.

وی هدف از ارزیابی واحدها را شناسایی نقاط قوت و کمک به رفع نواقص خواند و گفت: روابط عمومی دانشگاه قصد هدایت و حمایت شبکه روابط عمومی دانشگاه را دارد و با اجرای این ارزیابی می تواند نقاط قوت شما را معرفی و برای تقویت آن به شما کمک کند. قاعدتا هر کدام از شما دارای مزیت های خاصی هستید که می تواند مورد توجه قرار گیرد و چک لیست کمک می کند تا این مزیت ها بهتر دیده شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، چک لیست را نقطه شروع فعالیت ها دانست و عنوان کرد: لازمه اینکار، مشارکت واحدها و برنامه ریزی رو به رشد است از این رو باید چک لیست را برای دوره بعدی تکمیل تر و برای تقویت موارد مورد نیاز خود تلاش کنید. باید تا سه ماهه آینده، شیوه هایی که در این چک لیست ها به آن توجه نشده است اصلاح شود تا از ان طریق شاخص ها و امتیازات بهبود یابد.

دکتر ترابی، لازمه خلق تصویر مناسب را ارزیابی مخاطبان و بررسی تصویر ذهنی آنها عنوان کرد و افزود: باید تصویر ذهنی مخاطبان را بدانیم و از پرسش های ذهنی آنها با خبر باشیم. باید بتوانیم فهرست کاملی از پرسش های متداول کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی داشته باشیم و پس از بررسی و استخراج آنها، از مدیران دعوت کنیم تا در مصاحبه ای به این پرسش ها پاسخ دهند.

وی بر ضرورت مشارکت گروه ها در ثبت تصاویر و فتوتیترها از جلسات مختلف تاکید کرد و یادآور شد: باید تصویر ذهنی در مورد مسئولیت اجتماعی هر حوزه و چابکی سازمان خلق کنیم. اگر چابکی در واحدها وجود نداشت، در پاندمی کووید نمی توانست پاسخگوی نیازها باشد. لذا باید خدمات را به معنای کامل و خوب معرفی کنیم، همچنین ارتباطاتی که در سایه این خدمات شکل گرفته است را کامل کنیم و آن فعالیتی که دانشکده ها در آن شهیر هستند را به صورت شفاف معرفی نماییم. این در حالی است که در گزارش های امروز واحدها، اشاره مستقیمی به شهرت واحدها نشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه همه اجزای یک خانواده هستیم و باید در پیشبرد اهداف و برنامه ها با یکدیگر همگرایی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: فراموش نکنید که هویت اصلی ما در گرو هویت دانشگاه است و شما روابط عمومی دانشگاه هستید که در شاخه دانشکده و یا معاونت و بیمارستان ها فعالیت می کنید از این رو بدون هویت اصلی دانشگاه، ماهیت خود را از دست می دهیم. باید تلاش کنیم تا نام دانشگاه زنده بماند و قطعا نهادی که این وظیفه را بر عهده دارد، خانواده روابط عمومی است.

دکتر ترابی، با اشاره به برگزاری جلسات روزنامه نگاری برند، دوشنبه هر هفته در ساختمان ستاد، از واحدها خواست تا در این جلسات شرکت کنند و با ابعاد جدید فعالیت های روابط عمومی در این زمینه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه "روزنامه نگاری برند قصد دارد از طریق بیان حقایق و نه اغنای مخاطب، ایجاد همدلی و همراهی کند" تصریح کرد: بر اساس روزنامه نگاری برند، افراد شاغل در روابط عمومی ها باید 5 مهارت و دانش را داشته باشند که یکی از آنها شامل روزنامه نگاری حرفه ای است و 4 آیتم دیگر به توانایی آنها در حوزه فناوری اطلاعات اختصاص دارد از این رو باید بر توانمند سازی خود توجه کنید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان گفت: طراحی چک لیست ها برای حمایت بیشتر از فعالیت های شماست تا منابع خود را برای بخش هایی که مغفول مانده اند بسیج کنید. همچنین از این پس ارزیابی عملکرد واحدها بر اساس نتایج چک لیست مشخص و بهترین ها در این حوزه معرفی خواهند شد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *