در راستای بازدید رئیس دانشکده توانبخشی از دانشگاه سبطین

دکتر خاتون آبادی: تعهد به خدمت و مسئولیت پذیری، راه اندازی دانشکده توانبخشی سبطین را آسان می کند

اولین نشست هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی با حضور رئیس، معاونان، مدیران و معاونان بین الملل گروه ها و همچنین حضور مجازی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبطین با دستور جلسه راه اندازی دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبطین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز سه شنبه 16 فروردین 1401 در سالن شورا برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده، فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و ضمن آرزوی سلامتی برای همه، خواستار دعای خیر همکاران در طاعات و عبادات شد و ادامه داد: با همت و همکاری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه سبطین عراق با سه دانشکده پزشکی، پرستاری مامایی و توانبخشی در حال راه اندازی است که در حال حاضر بعنوان یکی از مهمترین مأموریت های بین المللی دانشگاه محسوب می شود و در بخش توانبخشی، با توجه به سفری که در ایام عید به کشور عراق و بازدید از دانشگاه و امکانات و فضاهای موجود صورت گرفت ، راه اندازی هر پنج رشته توانبخشی در این دانشگاه مورد نیاز است.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمان، باید به طور جدی برای هر پنج رشته وارد عمل شویم.
سپس دکتر محمد شریعتی قائم مقام رئیس دانشگاه سبطین، ضمن اظهار خرسندی از حضور در این جلسه گفت: با توجه به شناختی که در یک ماه اخیر از دانشکده توانبخشی پیدا کرده ام مراتب قدردانی خود را به دلیل زحماتی که بر دوش همکاران است و در ایام تعطیل عید بطور مستمر در حال کار بودند اعلام می دارم.
وی ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت فیزیکی دانشگاه سبطین و اعلام آمادگی بهره برداری این دانشگاه افزود: همکاری با دانشگاه سبطین یک فرصت بین المللی در سطح منطقه است و راه اندازی دانشکده توانبخشی این دانشگاه به واسطه آنکه همه رشته های توانبخشی کاملا تخصصی است، بر عهده همکاران دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در این راستا شاهد حضور فعال همه همکاران حتی در ایام تعطیلات عید نوروز در کشور عراق بودیم.
دکتر شریعتی ادامه داد: راه اندازی این دانشگاه منجر به ایجاد یک فضای رقابتی برای کشورهایی نظیر لبنان شده است که با توجه به قدرت و توانمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئولین عراقی به شدت مشتاق همکاری با دانشگاه و کشور ایران هستند.
وی در پایان سخنان خود ضمن اظهار امیدواری از بهترین عملکرد در راه اندازی این دانشگاه، آمادگی میزبانی برای بازدید همه اعضای هیئت علمی دانشکده توانبخشی از این دانشگاه را اعلام کرد و گفت ان شاالله که در کنار بازدید زیارت مقبولی نیز داشته باشید.
در ادامه دکتر خاتون آبادی گزارشی از مکاتبات انجام شده با دکتر محمدحسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه و بازدیدی که به دنبال آن از دانشگاه صورت گرفت ارائه کرد و افزود: حوزه توانبخشی به واسطه نیازی که کشور عراق دارد بسیار مورد اقبال است و همکاری با این کشور افتخار دانشگاه است و نیازمند تلاش همه افراد در همه گروه ها است و یک تجربه بین المللی فوق العاده ای در سطح منطقه است تاسیس یک دانشکده کار کمی نیست و در این حوزه و خوشبختانه با اعتمادی که دانشگاه به دانشکده توانبخشی کرده است همه مسئولیت ها به خود ما واگذار شده است .وی با اشاره به قسمتی از آیه 2 سوره مائده (...تعاونوا علی البر و التقوی...)، این نوع همکاری هایی که نهایتا منجر به ارائه خدمت می گردد را مصداق واقعی "بر" دانست
رییس دانشکده ضمن اشاره به اهمیت توجه به زمان بندی، تنظیم کوریکولوم بین المللی رشته ها، برگزاری جلسات مداوم برای بخش های اجرایی، از معرفی افراد مسئول به وزارت بهداشت عراق سخن گفت و در خصوص شرح وظایف این افراد توضیحاتی ارائه کرد.
وی عنوان کرد تعهد به خدمت در همه عوامل دانشکده اعم از هیئت علمی و کارکنان دانشکده، راه اندازی دانشکده توانبخشی سبطین را آسان می کند.
سپس در خصوص جزئیات مطالب جمع بندی شده بحث و تبادل نظر شد.
دکتر بهروز عطارباشی مقدم مدیر گروه رشته فیزیوتراپی دانشکده نیز گزارشی از بازدید انجام شده از این دانشگاه ارائه کرد و از تجهیزات و امکانات این دانشگاه سخن گفت.
وی تصریح کرد نگرانی ها از دور بیشتر است اما با بازدید میدانی خیلی از موانع و ترس ها برطرف خواهد شد و با برنامه ریزی منسجم امید است که به بهترین شکل عمل شود.
پس هر یک از اعضای حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را برای تحقق اهداف دانشکده و بهبود همکاری با دانشگاه سبطین عراق ارائه کردند و در همین زمینه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *