نشست هیئت‌امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر علیرضا زاکانی: دانشگاه علوم پزشکی تهران باید موردتوجه ویژه قرار گیرد

شهردار تهران و عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران، باتوجه به نقش و جایگاه این دانشگاه در نظام سلامت، بر لزوم توجه ویژه به این دانشگاه تأکید کرد و گفت: توجه خاص به این دانشگاه به معنای بی‌توجهی به سایر دانشگاه‌ها نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هیئت‌امنا که اول اسفند 1400 در تالار دارالفنون برگزار شد، در ارزیابی خود از این دوره از مصوبات هیئت‌امنا گفت: در نخستین جلسه هیئت‌امنا، بخشی از اعضا، ایده‌های خود را بیان کردند و سپس پیشنهادهای حوزه‌های مالی، منابع انسانی، زیرساختی و... مطرح شد و مصوبات خوبی به همراه داشت.
شهردار تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران را باتوجه به پشتوانه علمی آن، نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: وقتی درباره دانشگاه علوم پزشکی تهران صحبت می‌کنیم، درواقع درباره مادر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صحبت می‌کنیم. این دانشگاه به لحاظ ابعاد تخصصی و کارکردی که در ارائه خدمات ممتاز به‌نظام سلامت کشور دارد؛ طبیعی است که باید موردتوجه ویژه‌ای قرار گیرد.
دکتر زاکانی بابیان اینکه توجه خاص به دانشگاه علوم پزشکی تهران به معنای بی‌توجهی به سایر دانشگاه‌ها نیست گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در همه عرصه‌ها پیشتاز است و برای پیشتاز ماندن و رقابت در عرصه‌های علمی و ارائه خدمت، عدالت حکم می‌کند که نگاه دقیقی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن شود. این دانشگاه با قدمت حدود 87 سال در برخی ابنیه، اجزا و عناصر دچار فرسودگی است که اگر به آن توجه نشود از حیز انتفاع می افتد. همچنین در حوزه نیروی انسانی و کارکردهای تخصصی و ابعاد دیگر این دانشگاه نیازمند توجه ویژه است.
شهردار تهران با اشاره به مصوبه افزایش حق‌الزحمه دستیاران گفت: ضریب ارائه خدمت دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه قابل‌توجه است و اگر به جایگاه آنان توجه نشود؛ هم فرایند ارائه خدمت آسیب می‌بیند و هم فراگیران و آینده آنان دستخوش آثار سوء قرار می‌گیرند. لذا لازم است مطابق با نقش دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در ارائه خدمت به آنان توجه ویژه‌ای شود.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *