افتتاحیه طرح بازسازی سرای حکیم ویژه دانشجویان متاهل

دکتر قناعتی: ایجاد آرامش برای دانشجویان به ویژه دانشجویان متاهل و خانواده آنها از دغدغه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در آیین افتتاحیه طرح بازسازی سرای حکیم ویژه دانشجویان متاهل گفت: ایجاد آرامش برای دانشجویان به ویژه دانشجویان متاهل و خانواده آنها از دغدغه مسئولان دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر قناعتی در آیین روز یکشنبه 9 مهرماه 1402 که از ساعت 20 در شهرک دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد، ضمن قدردانی از مهندس محمدحسین مطهری اصل برای ساخت بیمارستان کودکان حکیم در بازه سه ساله و مشارکت در بازسازی خوابگاه متاهلین گفت: در ایام هفته وحدت و میلاد فخر عالم پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) یکی از بلوک های خوابگاه متاهلین دانشگاه که در چند سال گذشته به دلیل مشکلات عمرانی قابل استفاده دانشجویان نبود با نیت خیر جناب مطهری بازسازی و افتتاح شد و این سرا با 33 واحد که دارای امکانات بسیار خوب است، تکمیل و از امروز برای سکونت سی و سه خانواده دانشجو بهره برداری خواهد شد.
رئیس دانشگاه افزود: هر واحد دارای آشپزخانه، اتاق خواب و غیره است که می تواند آرامش لازم را به دانشجو و خانواده وی منتقل کند تا با آرامش و نشاط بهتری تحصیل کنند. دغدغه سکونت برای دانشجویان متاهل در شهر تهران یکی از بزرگ ترین مشکلات آن هاست که امیدواریم باز هم در این زمینه کار کنیم.
دکتر قناعتی در خصوص برنامه های افزایش تعداد واحد برای سکونت دانشجویان متاهل گفت: برنامه دانشگاه ساخت 100 واحد دیگر در زمینی است که در اختیار داریم و یکی دیگر از بلوک های شهرک متاهلین نیاز به بازسازی دارد که امیدواریم با کمک خیرین آن ساختمان با ظرفیت 33 واحد دیگر به بهره برداری برسد.

ارائه امکانات رفاهی و دانشجویی مناسب به دانشجویان در حد مقدورات
دکتر مهدی ابراهیمی در مراسم آیین افتتاح طرح بازسازی سرای متاهلی حکیم گفت: در حدود سه ماه این بلوک توسط مهندس محمدحسین مطهری اصل به عنوان خیر نیکوکار بازسازی و امروز برای بهره برداری در اختیار معاونت فرهنگی و دانشجویی قرار گرفت. سنت حسنه حضور خیرین علاقه مند در دانشگاه علوم پزشکی تهران جای شکر دارد و امیدوارم این عمل نیکو ادامه دار باشد تا بتوانیم علاوه بر خوابگاه متاهلین در ساخت و یا بازسازی خوابگاه های مجردی از ظرفیت این بزرگواران استفاده کنیم.
به امید خدا طبق برنامه قبلی بلوک دیگری که در مقابل سرای حکیم با ظرفیت 33 واحد نیاز به بازسازی دارد، تکمیل و با حضور مسئولان دانشگاه و خیرین در اختیار دانشجویان متاهل دانشگاه برای سکونت خانواده هایشان قرار دهیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی افزود: با توجه به تعداد بالای دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران، عموما دانشجویان زیادی برای اسکان در خوابگاه متاهلین متقاضی هستند و همیشه با شرایط سختی برای خدمت رسانی به دانشجویان متاهل مواجه هستیم. در چند ماه گذشته حدود 120 دانشجو در صف انتظار بودند که با افتتاح این سرا، 33 دانشجوی واجد شرایط اسکان داده می شوند که باز هم حدود 90 دانشجوی دیگر با همه مشکلات سکونت در شهرهای بزرگ به خصوص شهر تهران، باید منتظر تخلیه واحدها بمانند تا این امکان را در اختیارشان بگذرایم.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه نخبگان کشور هستند و دانشگاه باید خدمات خوبی را ارائه دهد گفت: عموما رتبه های برتر کنکور و آزمون ها دانشگاه را انتخاب می کنند و آنها افرادی هستند که آینده ساز کشور خواهند بود و تیم مدیریتی دانشگاه سعی دارد در حد مقدورات مشکلات رفاهی و دانشجویی را مرتفع کند.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه ادامه داد: دنبال این چشم انداز هستیم که در کنار همه عرصه ها مثل آموزش که دانشگاه علوم پزشکی تهران همیشه در رده اول کشور است، از لحاظ امکانات و ظرفیت های رفاهی و خدمات رسانی هم در جایگاه برتر قرار گرفته و رشد بیشتری داشته باشیم.

امکان اسکان در سراهای متاهلی مزیت بسیاری دارد
دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشحال هستیم همزمان با ایام هفته وحدت و نزدیک میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، یک مجموعه سی و سه واحدی که مدت زمان زیادی شرایط مناسبی نداشت و نیمه کاره بود را به لطف خداوند و خیر نیکوکار مهندس مطهری اصل که با دانشگاه همکاری کردند، این مجموعه بسیار خوب و زیبا بازسازی و برای سکونت دانشجویان متاهل آماده شود.
وی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان خوابگاه متاهلین در دانشگاه علوم پزشکی تهران، این پایان ماجرا نیست و مجموعه دیگری با همین ظرفیت و شرایط روبروست که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری و بازسازی آن برای تحویل به دانشجویان متاهل دانشگاه باشیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: امکان اسکان در سراهای متاهلی مزیت بسیاری دارد که امیدوارم همه دانشجویان متاهل دانشگاه های علوم پزشکی کشور بتوانند در دانشگاه محل تحصیل از این برکت استفاده کنند و ان شاءالله در این ایام مبارک و روزهای بزرگ به برکت وجود پیامبر عزیزمان با تلاظ مسئولان وزارت متبوع و دانشگاه های کشور این اتفاق بیفتد.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *