نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: با تیم مدیریتی خوب دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این دوره موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است

دکتر قناعتی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران و هیئت همراه برگزار شد، گفت: با تیم مدیریتی خوب دانشگاه در این دوره موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بااشاره به تجربه بررسی تاریخی عملکرد نظام سلامت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌های آن و‌ تدوین برنامه دانشگاه براین اساس گفت: با تیم مدیریتی خوبی که در  دانشگاه، وجود دارد در این دوره موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.
دکتر قناعتی بین المللی سازی را از عوامل موفقیت دانشگا‌ه های بزرگ جهان دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مسئولیت توسعه آموزش علوم پزشکی را در عراق برعهده دارد و اقدام دانشگاه در ایجاد زیرساخت و توسعه آموزشی، پژوهشی، فناوری و… در این کشور بی‌نظیر است.
رئیس دانشگاه با اشاره به نقش دانشگاه در عرصه تولیدات صنعتی در عرصه سلامت گفت: باوجود فشار تحریم‌ها، دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین تولیدات صنعتی نظام سلامت را در بین دانشگاه های علوم پزشکی و فنی و مهندسی دارد و با ایجاد پارک علم و فناوری شهید سلیمانی زمینه توسعه این فناوری‌ها افزایش می‌یابد.
دکتر قناعتی با بیان تحولاتی که در عرصه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاد شده گفت: افزون بر برنامه ریزی در زمینه کیفیت آموزش و توسعه پژوهش‌های کاربردی،  طرح منتورینگ  از امسال آغاز می‌شود و هر ۱۰ دانشجو یک منتور خواهند داشت و می‌توانند در زمینه مسایل آموزشی، پژوهشی و اجتماعی، راهنمایی بگیرند.
رئیس دانشگاه با اشاره به اهتمام دانشگاه در تکمیل پروژه های عمرانی شریعتی۲، مرکز علوم اعصاب ایرانیان و بیمارستان اسلامشهر و  رسالت ملی که دانشگاه برعهده دارد افزود: باتوجه به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نقش آفرینی آن در کشور و جهان، با مدل‌های معمول نمی‌توانیم این روند را ادامه دهیم و در دنیا مطرح باشیم  در این راستا مشورت و همراهی همکاران دیوان محاسبات می تواند بسیار کمک کننده باشد.
دکتر قناعتی با قدردانی از زحمات مسئولان دیوان محاسبات، تعامل بیشتر دو مجموعه را در پیشبرد برنامه‌های جدید دانشگاه موثر دانست و افزود: مشکلات بهداشتی و درمانی و اجتماعی ۸۰۰ هزار از یک میلیون خانوار تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده و در قالب شنبه‌های نیکوکاری و دیگر فعالیت‌ها برای حل مشکلات این منطقه برنامه‌ریزی کرده ایم

نقش نظام ارزشی حاکم در دانشگاه، در عملکرد موفق آن
در ادامه دکتر امیر خلیلیان مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران، با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درباره این دانشگاه گفته می شود که خط کش نظام سلامت است و بسیاری از اقدامات آن به عنوان الگو در نظام سلامت مورد توجه قرار می گیرد که این مسئولیت شما را سنگین می کند.

دکتر خلیلیان باتاکید بر همراهی دیوان محاسبات با دستگاه های اجرایی گفت: دانشگاه ظرفیت های خوبی در هیئت رئیسه و هیئت امنا دارد که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود. دغدغه های خود را در زمینه انجام کارهای جدید و بزرگ با ما مطرح کنید و مطمئن باشید که همکاران دیوان محسابات برحسب وظایف قانونی خود در کنار شما خواهند بود و  راهنمایی و مشاوره های لازم را ارایه می دهند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران باتاکید بر افزایش منابع درآمدی دانشگاه گفت: دیوان محاسبات با مسائل دانشگاه بیگانه نیست و دغدغه شما را در توسعه برنامه ها و ایجاد انگیزه و بهبود معیشت کارکنان، اعضای هیئت علمی و فراگیران درک می کند. می دانیم که تاکنون عملکردی فراتر از بودجه محدود خود داشته اید و این به دلیل نظام ارزشی است که در این مجموعه حاکم است.

دکتر خلیلیان باتاکید بر اینکه نتیجه عملکردمان باید به سود مردم و تاثیرگذار در زندگی آنان باشد افزود: این جمله رئیس دانشگاه که «در همه مراحل زندگی خود پاکی، صداقت و درمان آلام بیماران و مردم را مدنظر قرار دهید» باید فصل الخطاب کارهایمان قرار گیرد و نتیجه عملکردمان به سود مردم باشد. 

در ادامه هریک از معاونان دانشگاه چالش های پیش روی برنامه های توسعه ای خود را مطرح کردند و  تعامل بیشتر با مسئولان دیوان محاسبات را در اجرای بهتر امور خواستار شدند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *