بازدید رئیس دانشگاه از مدیریت امور حقوقی

دکتر قناعتی: مدیریت امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تهران را در سطح ملی «منحصر به فرد» خواند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین بازدید خود از مدیریت امور حقوقی دانشگاه با تاکید بر اینکه کار این واحد کاملاً تخصصی است، این واحد را در سطح ملی «منحصر به فرد» خواند و گفت: صداقت، شفافیت و کار کارشناسی مدیریت امور حقوقی دانشگاه می تواند الگویی مناسب برای تمام واحدهای تابعه باشد.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع،  دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید سه شنبه 27 تیر 1402 از واحد مدیریت امور حقوقی دانشگاه گفت: سپس دکتر قناعتی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جمع، گفت: فعالیت های مدیریت امور حقوقی دانشگاه در سطح ملی «منحصر به فرد» است.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های کنونی کشور، حقوق دانان باید اطلاعات خوب و بروزی داشته باشند و از تمام دانسته های خود در زمینه های حقوقی بهینه استفاده کنند همچنین عامل زمان و شرایط موجود را هم در نظر بگیرند. 
دکتر قناعتی داشتن خلاقیت و تعامل را از ویژگی های حقوق دانان موفق عنوان کرد و افزود: هوشمندانه رفتار کنید چرا که دنیا در حال استفاده از ابزار های پیشرفته چون هوش مصنوعی است باید بتوانیم هم سو با پیشرفت های کشورهای دیگر حرکت کنیم. 
رئیس دانشگاه یادآور شد: یاد بگیریم تضاد منافع را کنار بگذاریم و قوانین را جدی بگیریم تا بتوانیم از آفت های اجتماعی برحذر باشیم. 
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی های بین المللی به ویژه شانگهای در بین دانشگاه های منطقه رتبه بالایی دارد و به عنوان نخستین دانشگاه ایرانی، شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلی (سبطین) را راه اندازی کرد که کار عظیم و بی نظیری است. 
دکتر قناعتی گفت: «شایسته سالاری»، «قانون مداری»، «شفافیت»، «تعاملات اثرگذار»،«کار کارشناسی»،«صداقت» و ... در تیم مدیریتی دکتر رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع به خوبی مشهود است باید این عوامل مهم و حیاتی را در تمام زیرمجموعه واحدهای تابعه هم پررنگ تر کنیم. 
وی تصریح کرد: امید دارم با این حرکت های سازنده بتوانیم الگوسازی کنیم و از یافته ها و مهارت های علمی در تمامی زمینه ها بهره بگیریم و حرکت های سازنده را پایه گذاری کنیم.
 
 
 
شاهین ساحلی مدیر امور حقوقی دانشگاه ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه و معرفی کارکنان واحد حقوقی و فعالیت های تخصصی کارشناسان امورحقوقی دانشگاه گفت: کسب رتبه نخست مدیریت امور حقوقی دانشگاه در ارزیابی وزارت بهداشت(سال 1400) در بین ۱۱۰ واحد از زیرمجموعه‌های وزارت متبوع و همچنین سایر افتخارات به دست آمده نتیجه اعتماد مسئولان دانشگاه، اخلاص در کار و زحمات همکاران این مدیریت است.
 وی یادآور شد: انتخاب یک کارشناس حقوقی به‌عنوان کارشناس برتر قطب 10 کشور و انتصاب دو کارشناس حقوقی دیگر دانشگاه به عضویت کمیته‌های تخصصی اداره کل حقوقی وزارت بهداشت، دستاوردی ارزشمند و ماندگار برای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ خدا را شاکریم که در سایه حمایت های ریاست و معاون توسعه دانشگاه صورت گرفته است.  
ساحلی با بیان اینکه درحال حاضر تمام کارکنان ( کارشناسان حقوقی و همکاران دفتری ) مدیریت امور حقوقی دانشگاه دارای مدرک تخصصی حقوقی هستند، تصریح کرد: تلاش کردیم برای جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق و منافع دانشگاه تمرکز خود را در ستاد متمرکز کنیم و طی بخشنامه ای به تمام واحدهای دانشگاه اعلام کردیم که تمامی موضوعات قضایی خود را به این مدیریت ارجاع دهند تا پیگیری های لازم با هماهنگی این مدیریت به عمل آید.
مدیر امور حقوقی دانشگاه با تاکید بر اینکه از مدیران اسبق این واحد به عنوان افراد با تجربه و مشاور در پرونده ها استفاده بهینه داریم؛ خاطرنشان کرد: این افراد به عنوان بنیانگذاران سیستم حقوقی مدرن دانشگاه علوم پزشکی تهران حضوری فعال و اثرگذار دارند و تصمیمات مهم حقوقی دانشگاه در جلسات مشترک با این عزیزان اتخاذ می شود. 
وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از پرونده های حقوقی دانشگاه در مراجع ذی صلاح و دستاوردهای ماندگار در واحد مدیریت امور حقوقی دانشگاه پرداخت.
 
تصمیمات حوزه معاونت توسعه؛ حاصل مشارکت و خرد جمعی
پس از آن دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه گفت: هر تصمیمی که در حوزه توسعه گرفته می شود حاصل تصمیم ، مشارکت و خرد جمعی است؛ همکاران مدیریت امور حقوقی هم از این امر مستثنی نیستند و در سطح ملی سرآمد هستند. 

وی یادآور شد: در تمام مدیریت های معاونت توسعه در کنار مدیران از مشاوران با تجربه بهره می گیریم و با فکر و تدبیر به سمت جلو گام بر می داریم. 
دکتر رحیم نیا تاکید کرد: مدیریت امور حقوقی پشتوانه دانشگاه است و با دلگرمی موضوعات حقوقی را پیگیری می کنیم؛ خدا را شاکریم دکتر قناعتی هم هوشمندانه و با آینده نگری که دارند از مجموعه معاونت توسعه حمایت می کنند.   
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *